دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

در نشست روسای هیات پزشکی ورزشی و ورزش های همگانی استان فارس مطرح شد:

باشتی : پروتکل بهداشتی رشته های ورزشی متفاوت است / پیاده روی خانوادگی به عنوان ورزش همگانی از جایگاه مهمی برخوردار بوده و پروتکل خاص خود را دارد

پاک فطرت: با وجود ویروس منحوس کرونا با ایمنی کامل آماده توسعه ورزش همگانی هستیم

نشست روسای هیات پزشکی ورزشی و ورزش های همگانی استان فارس

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: رعایت فاصله اجتماعی در همه جای جامعه الزامی است اما هر صنف و رشته ورزشی پروتکل خاص خود را دارد که باید با دقت به آن توجه شود.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی ضمن خیر مقدم به مسئولین هیات ورزش های همگانی، افزود: با توجه به جایگاه مهم هیات ورزش های همگانی که درصد بسیاری از جمعیت شهروندان و ورزشکاران را در عضویت خود دارد و نقش خانواده در آن پر رنگ است باید نگاه ها به آن ویژه باشد و برای رشد و توسعه آن برنامه ریزی جامع و گسترده داشت.

وی مسئولین ورزش های همگانی در استان فارس و در راس آن رئیس این هیات را از مدیران توانمند و پرتلاش این استان نام برد و اظهار داشت: در مقوله آموزش که اولویت هر سازمان و نهادی به شمار می رود، می توان با تعامل و همدلی از ظرفیت های خوب و مهم ورزش های همگانی برای فراگیر شدن توسعه ورزش از جایگاه این هیات استفاده کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش فارس با تاکید بر اینکه تامین سلامت کلیه ورزشکاران از اولویت های ستاد مقابله با کرونا در ورزش است، ابراز داشت: ستاد مقابله با کرونا در ورزش با تلاش شبانه روزی و هماهنگ با ستاد ملی مبارزه کرونا می کوشد تا با پیشگیری و رعایت کامل پروتکل بهداشتی آسیب های ناشی از این بیماری در جامعه را به حداقل برساند.

باشتی با اشاره به موضوع مهم پیاده روی خانوادگی که بسیار قابل اهمیت است، عنوان کرد: چندی پیش اطلاعیه ای از سازمان بهداشت جهانی در خصوص چگونگی وضعیت ویروس کرونا صادر شد بر اینکه خطر فعالیت ها در اماکن باز از درصد انتقال کمتری از این ویروس برخودار است و حضور در اماکن سربسته و متراکم بسیار بوده و اگر فرد بیماری هم در آن حضوریابد احتمال انتقال زیاد می شود و بر این اساس مسئولین ستاد کرونا برای هر صنف و یا رشته ورزشی، پروتکل خاص آن را تدوین می کند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان هم با تقدیر از مسئولین هیات ورزش های همگانی فارس، اظهار داشت: همکاری خوبی در سال های گذشته بین هیات پزشکی ورزشی و ورزش های همگانی مخصوصا عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی وجود داشته است.

دکتر جمشید جهانی با بیان اینکه امیدواریم این همکاری بین دومجموعه از جمله آموزش که از جایگاه مهمی در دو هیات برخوردار است تداوم و گسترش یابد، اظهار داشت: هرچه همکاری ها گسترش یابد شاهد کاهش آسیب ها در ورزش و رشد این رشته پرطرفدار خواهیم بود.

رئیس هیات ورزش های همگانی هم در این جلسه با تقدیر از هیات پزشکی ورزشی فارس به عنوان ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان، عملکرد این هیات را قابل تحسین دانست و گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که مجموعه پزشکی ورزشی پیش از ورود کرونا به ایران، اقدام به آموزش های لازم به جامعه ورزش جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کوئید ۱۹ کرد.

سیروس پاک فطرت در ادامه هیات پزشکی ورزشی را یک مجموعه بسیار مهم برای ارتقاء سلامت جامعه ورزش دانست و افزود: سلامت نکته مهمی است که باید به آن نگاه ویژه داشت لذا همه مدیران ورزشی نگاه و هدف از توسعه ورزش را توسعه سلامت جامعه می دانند.

وی با بیان اینکه توانستیم تهدید ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کنیم، ابراز داشت: طبق سنوات گذشته که به طور معمول و میانگین یک مسابقه در ماه برگزار می شد، اینک مفتخریم با میانگین، برگزاری دو الی سه مسابقه از طریق فضای مجازی را با بهترین بازخورد و استقبال برگزار کنیم.

رئیس هیات ورزش های همگانی به آموزش که اولویت و از جایگاه مهمی در ورزش های همگانی برخوردار است اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان و مسئولین کمیته های هیات ورزش های همگانی در این ایام حضور کرونا، با برنامه ریزی تمام آموزش های رشته های مختلف را از شبکه مجازی برگزار کردند تا از زمان به نحو احسنت استفاده شود.

پاک فطرت در ادامه به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته توسط این هیات اشاره کرد و افزود: همان طور که مطلع هستید با وجود جمعیت بسیار در این هیات، در شب عید و ماه مبارک رمضان با فراخوانی که صورت گرفت بسیاری از عزیزان در امر مبارک اهدای خون حضور یافتند و با این امر خداپسندانه برگ زرین دیگری در کارنامه خود ثبت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های ناشی از کرونا در جامعه اشاره کرد و عنوان کرد: با ورورد ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن که موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شد و معیشت بسیاری از هموطنان مارا به خطر انداخت، ورزشکاران و باشگاه داران با اینکه شاید خود به نوعی دچار مشکل شده بودند اما در این موضوع وارد عمل شدند و با کار خداپسندانه دیگری اقدام به توزیع بسته های حمایتی و معیشتی کردند.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت از طریق نمایندگی خود در تهران از فدراسیون ورزش های همگانی کشور بابت مقابله با کرونا تقدیر کرد، گفت: وزرات ورزش و جوانان با ارزیابی که از استان ها در خصوص مقابله با کرونا داشته است، پنج استان را به عنوان استان پرکار و نمونه معرفی کرده است که استان فارس جزو این استان ها با یاری خداوند موفق درخشیده است.

پاک فطرت در ادامه به موضوع ورزش پیاده روی خانوادگی شهروندان که از جایگاه بالا و مهمی برخوردار است اشاره کرد و افزود: فدراسیون ورزش های همگانی از هیات فارس خواست تا با مشارکت در پیشنهاد و اظهار نظر در برنامه ریزی برای اجرای این مقوله همراه باشند و اگر مکانی هم در فارس و شیراز مدنظر دارند که قابلیت اجرای برنامه پیاده روی با رعایت کامل پروتکل بهداشتی را دارد اعلام بفرمایند تا در دستور کار قرار بگیرد و اجرایی شود.

وی به خانواده بزرگ ورزش های همگانی در فارس اشاره کرد و ابراز داشت: هیات ورزش های همگانی با وجود جمعیت بسیار قابلیت این را دارد که با مشارکت و ایجاد تفاهم نامه همکاری، زمینه را برای توسعه و پیشرفت بیشتر ورزش در استان فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.