دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران:

با نظارت بیشتر بر باشگاه ها در جهت حفظ سلامت و معیشت گام بر می داریم

رضا گل محمدی

رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش از عزم این اداره کل و هیات پزشکی ورزشی برای نظارت هرچه بیشتر و دقیق تر بر باشگاه های ورزشی خبر داد.

رضا گل محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری پزشکی ورزشی ایران درباره شرایط تهران برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و بازگشایی اماکن ورزشی پس از حضور در نشست ستاد کرونا در ورزش، اظهار داشت: موارد متعددی در جلسه مطرح شد و نگرانی هایی که در بحث برنامه های ورزشی و استفاده از ظرفیت های باشگاه ها و اماکن ورزشی بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: من واجب می دانم که دو نکته را در این ارتباط مطرح کنم. اول اینکه برگزاری مسابقات لیگ فوتبال در استان تهران با توجه به اینکه ما در منطقه زرد هستیم با رعایت پروتکل های ورزشی و دستورالعمل ها میسر و مجوزش از سوی ستاد ملی کرونا صادر شده که این نکته مهمی است و امیدواریم این تجربه موفقی باشد و آسیبی به کسی وارد نشود.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران خاطر نشان کرد: اگر همه رعایت کنند این اتفاق خواهد افتاد. چرا که باید کم کم یاد بگیریم چطور می توان با کرونا یک زندگی مسالمت آمیزی داشت و ضمن رعایت پروتکل ها ادامه حیات هم داشته باشیم به ویژه در بحث ورزش.
گل محمدی خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه تهران با دارا بودن بیش از 5200 باشگاه ورزشی که 4800 مرکز آن خصوصی و 400 باشگاهش تحت پوشش اداره کل هستند به اضافه اماکن شهرداری ها که آن هم بیش از 1500 مرکز است، بیش از یک چهارم کل اماکن ورزشی در سراسر کشور را به پایتخت اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: بنابراین ما به شدت متأثر از دستورالعمل های ستاد ملی کرونا هستیم. چون باید آنها را رعایت کنیم چرا که پای جان و سلامت مردم در میان است. جمعیت بسیار زیادی در حدود 14.5 میلیون نفر در تهران زندگی می کنند و مراقبت از جان و سلامت این مردم و ورزشکاران آسان نیست.
وی تصریح کرد: ما به شدت تأکید داریم که هم باید دستورالعمل ها اجرا شود و به همان اندازه هم باید معاش مردم و باشگاه های ورزشی در نظر گرفته شود. همین الان استخرها و مراکزی که تعطیل هستند حدود 28 هزار نفر شاغل مستقیم داشته اند. تأمین معاش این افراد هم برای ما دغدغه ای جدی است. برای همین در جلسه از همه عزیزان درخواست کردم که هم‎زمان، به هر دو وجه این ماجرا نگاه کنند. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: هم سلامتی و جان مردم و هم معیشت این عزیزانی که شغل مستقیم شان با ورزش در ارتباط است لازم و ملزوم یکدیگرند. اینها میلیاردها تومان سرمایه را به ورزش آورده اند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند همه‎شان نابود می شوند. به همین دلیل خواهش‎مان از عزیزان در این جلسه این بود که برویم به سوی نظارت بیشتر. یعنی بازگشایی و نظارت کاملتر.
گل محمدی در پایان تأکید کرد: یعنی هم ما و هم کمیته های پزشکی ما و هم هیأت های ما این توانایی را دارند که با افزایش گروه های بازرسی و نظارت، مراقبت از این اماکن را بیشتر کنند تا بحث راه اندازی به گونه ای باشد که امکان بازگشایی اماکن ورزشی مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.