دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

/جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش/

فصل جدیدی از همکاری با وزارت بهداشت برای نظارت بر باشگاه های ورزشی آغاز می شود

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش
بیست و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست دکتر مهرزاد خلیلیان و با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کمیته ملی المپیک و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.
گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران از این جلسه را می خوانید:
 ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه
مهندس فرهادی ، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آمار و ارقام میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور، گفت: ستاد کرونا در ورزش و مجموعه پزشکی ورزشی بازوی احرایی خوبی در مقوله نظارت بر باشگاه های ورزشی است و امیدواریم با همکاری مشترک بتوانیم نظارت خوبی بر اجرای پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها داشته باشیم .
در این رابطه دکتر خلیلیان از آمادگی ۷۰۰ ناظر ستاد نظارت و ۱۰۰ افسر کنترل سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور تامین این خواسته وزارت بهداشت خبر داد.
 ضرورت تدوین برنامه عملیاتی بهداشت در ورزش
دکتر خلیلیان در این نشست ضمن بررسی ابعاد مختلف کرونا در ورزش و فعالیت فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: از جمله اقدامات اخیر فدراسیون پزشکی ورزشی راه اندازی واحد بهداشت و ایمنی بود و ضروری است با توجه به اهمیت مقوله بهداشت در ورزش با هماهنگی وزارت بهداشت، برنامه علمی و عملیاتی دقیقی طراحی شود تا نه تنها در دوران کرونا که همواره باشگاه های ورزشی بر اساس اصول مشخص بهداشتی فعالیت کنند.
 دلیل افزایش آمار ابتلا در تهران
دکتر علی ماهر، جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز از افزایش ابتلا به کرونا در پایتخت ابراز نگرانی کرد و گفت: به رغم اینکه در هفته های گذشته شرایط نسبتا پایداری در تهران داشتیم اما در روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، آمار ابتلا به کرونا در تهران نیز روند به رو رشدی پیدا کرده است.
وی افزود: امیدواریم که مردم عنایت لازم را به رعایت پروتکل ها داشته باشند تا مجبور به تعطیلی دوباره مشاغل نشویم.
 بیان دغدغه باشگاه ها
افشین داوری، مدیرکل باشگاه های وزارت ورزش و جوانان و رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، دکتر پورغریب معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر سید اشکان اردیبهشت رئیس هیات پزشکی ورزشی استان البرز به بیان دغدغه های معیشتی باشگاه های ورزشی پرداختند و نظرات خود را درباره نظارت بر باشگاه های ورزشی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کردند.
 ضرورت آمادگی برای پاییز و زمستان
دکتر رضایی با اشاره به پیش بینی ها درباره پیک کرونا در پاییز و زمستان گفت: با توجه به اهمیت برنامه ریزی و وجود آمادگی لازم برای مقابله با کووید ۱۹ ضروری است که همه بخش ها از جمله ورزش از هم اکنون برنامه ریزی لازم را برای فصول پاییز و زمستان داشته باشند.
وی افزود: بدیهی است نه تنها در اماکن پرجمعیت و وسیع در صورت رعایت نکردن پروتکل بهداشتی احتمال سرایت ویروس بیشتر می شود که این خطر حتی در اماکن کوچکی مثل باشگاه های ورزشی وجود دارد بنابراین باید به رعایت پروتکل ها توجه ویژه ای بشود.
 ارائه گزارش عملکرد افسران کنترل سلامت
همچنین پیرو درخواست دکتر رضایی یکی دیگر از نمایندگان وزارت بهداشت در این نشست، دکتر مهرشاد پورسعید رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی گزارش از عملکرد افسران کنترل سلامت در تمرینات تیم های فوتبال و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در تیم های مختلف را بیان کرد.
 حضور ۵ نماینده وزارت بهداشت
در این جلسه مهندس فرهادی، دکتر رضایی، دکتر ماهر، دکتر پورغریب و خانم فرسات از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران، افشین داوری مدیر کل امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک ، رضا گل محمدی مدیرکل وررش و جوانان استان تهران و دیگر اعضا حضور داشتند.
ویدیو کنفرانس با رئیس فدراسیون تنیس و رئیس هیات پزشکی آذربایجان شرقی
در این جلسه همچنین به صورت ویدیو کنفرانس آقای عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و دکتر علیرضا هادی، رئیس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی شرکت کردند و گزارشی از اقدامات انجام شده و درخواست های خود را پیرامون فعالیت های ورزشی و نظارت ها مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.