یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

دکتر خلیلیان عملکرد ایران نادو را تشریح کرد

از همکاری فدراسیون ها برای مقابله با دوپینگ تشکر می کنم

مهرزاد خلیلیان

جلسه مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و در راس آنها دکتر سلطانی فر و دکتر صالحی امیری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت ورزش و جوانان، یکی از سرفصل های این جلسه به موضوع مبارزه با دوپینگ اختصاص داشت که در این رابطه دکتر مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(ایران نادو) گزارش مبسوطی از عملکرد این ستاد و برنامه های پیش روی آن ارائه کرد.

وی از همکاری فدراسیون های ورزشی برای حرکت در مسیر مبارزه با دوپینگ تشکر کرد و اظهار داشت : در سال ٢٠١٩ ، یک هزار و ٢٣٠نمونه گیری از ورزشکاران داشتیم که ٥٥ نمونه مثبت بود که میزان چهار و چهار دهم درصد از نمونه ها را شامل می شود .

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : در بین فدراسیون ، فوتبال با ٣٧٧ نمونه گرفته شده در صدر قرار گرفت و بیشترین نمونه مثبت هم از فدراسیون وزنه برداری با ١١ نمونه مثبت بود .

دکتر خلیلیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حساسیت ویژه وادا به کنترل دوپینگ، خواستار توجه بیشتر فدراسیون ها در دوران شیوع کرونا نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با دوپینگ شد .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.