یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

باشگاه های ورزشی ملزم به تامین و استفاده از مواد ضدعفونی هستند

خراسان رضوی

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: با از سرگیری فعالیت باشگاه های این استان در ۳۰ رشته ورزشی، مسئولان این مکان ها ملزم به تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

به گزارش دفتر خراسان رضوی پایگاه اطلاع رسانی هیات پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایرنا، دکتر سید رضا گلدوزیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون مواد ضدعفونی کننده به وفور در داروخانه ها و واحدهای عرضه کننده این اقلام موجود است و باشگاه‌های ورزشی نیز مانند سایر اصناف و بخش خصوصی ملزم به تهیه این اقلام برای ضدعفونی محیط و مقابله با گسترش ویروس کرونا هستند.   

وی ادامه داد: ورزشکاران نیز برای حضور در محیط‌های ورزشی ملزم به تهیه مواد بهداشتی و محافظتی خصوصی مانند دستکش و ماسک هستند تا از سرایت احتمالی ویروس به خود یا دیگران جلوگیری کنند و تامین این اقلام توسط اداره ورزش و جوانان یا فدراسیون پزشکی ورزشی منتفی است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی تاکید کرد: ورزشکاران و مردم در صورت مشاهده موارد تخلف در باشگاه‌های ورزشی می توانند موارد را در "سامانه نظارت بر اماکن ورزشی" فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران ثبت یا موارد تخلف را به ادارات ورزش و جوانان منعکس کنند.

گلدوزیان شمار باشگاه‌های ورزشی خراسان رضوی را حدود هزار و ۲۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: خراسان رضوی ۲۰۳ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که فعالیت ۲۰ درصد آنان در سطوح مختلف، حرفه‌ای قلمداد می‌شود، همچنین افزون بر ۱۰۰ نفر از این تعداد به عنوان ملی پوش فعالیت دارند.

فعالیت ۳۰ رشته ورزشی در خراسان رضوی

 بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هیات‌های ورزشی ۳۰ رشته انفرادی در خراسان رضوی نیز می‌توانند از امروز یکشنبه فعالیت‌های خود را به شکل محدود آغاز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: پروتکل‌ها به تفکیک هر رشته و بررسی ضوابط اجرایی بازگشایی اماکن ورزشی به رؤسای هیات‌های ورزشی این رشته‌ها اعلام خواهند شد و آخرین توضیحات و دستورالعمل‌ها نیز در اختیارشان قرار خواهد گرفت ضمن این که تهیه مواد ضدعفونی برعهده هیات‌هاست و اداره کل یا ادارات شهرستان‌ها تعهدی به تأمین اقلام بهداشتی ندارند.

فرزاد فتاحی افزود: با از سرگیری فعالیت رشته‌های مجاز، پایش و نظارت بر حسن انجام پروتکل‌های بهداشتی فدراسیون پزشکی و ورزشی، برعهده گروه‌های بازرسی و مرکز بهداشت خواهد بود و هریک از هیات‌ها یا اماکن ورزشی که از زمان بازگشایی مرتکب تخلفی شوند تمام فعالیت‌های آن رشته به حالت تعلیق درخواهد آمد.

وی درباره بازگشایی باشگاه‌های بدنسازی نیز گفت: فعالیت‌های این رشته ورزشی همچنان تعطیل است و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد خواهیم کرد.

پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است.

در این اطلاعیه آمده است: تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دو و میدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی،  بازی‌های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها مجاز است و تمام باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی، تمام باشگاه‌ها به طور دقیق نظارت خواهند شد.

ستاد مقابله با کرونا در ورزش یادآور شده است که هرگونه تصمیم بعدی منوط به بررسی شرایط روز در نقاط مختلف کشور و ابلاغ وزارت بهداشت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.