دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

در نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش تاکید شد؛

نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی/ برخورد با باشگاه های متخلف/ پیگیری رعایت نکات بهداشتی در مسافرت های ورزشی

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش
بیست و پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی  و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.
دکتر علی ماهر جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، دکتر محمد حسین پورغریب معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران، رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک و خانم فرسات نماینده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز  در این جلسه حضور داشتند.
گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران را در این باره می خوانید:
درخواست از هواپیمایی کشوری
دکتر خلیلیان در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت های انجام شده برای حفظ همزمان سلامت و معیشت جامعه ورزش، اظهار داشت: از جمله اقداماتی که به تازگی انجام شد در راستای برطرف کردن دغدغه مسافرت هوایی تیم های ورزشی بود که در این رابطه پس از هماهنگی با وزارت بهداشت با سازمان هواپیمایی کشوری مکاتبه لازم صورت گرفت تا پروتکل های بهداشتی بویزه در زمینه میزان ظرفیت پروازها رعیات شود.
ارائه گزارش وضعیت کرونا در کلانشهر تهران
در این جلسه دکتر علی ماهر گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در تهران از ابتدای اسفندماه تاکنون بیان کرد و حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را بهترین گزینه کنونی برای مقابله با این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن ذکر کرد.
برگزاری نشست کارگروه مشترک وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی 
از دیگر موارد مطرح شده در این نشست برگزاری نشست کارگروه مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فدراسیون پزشکی ورزشی بود که در این خصوص خانم فرسات نماینده وزارت بهداشت آمادگی  این وزارت را برای برگزاری نشست کارگروه در هفته آینده اعلام کرد.
این کارگروه به منظور تدوین پروتکل های بهداشتی و دیگر هماهنگی ها تشکیل شده است.
برخورد با باشگاه های متخلف  
رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، با اشاره به دغدغه های باشگاه های ورزشی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بازگشایی ها  موضوع معیشت نیز مد نظر بوده است، ضروری است که باشگاهداران توجه بسیار جدی و دقیق به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند تا خطری متوجه سلامت ورزشکاران نباشد.
وی افزود: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و هیات پزشکی ورزشی استان بر عملکرد باشگاه ها در این خصوص نظارت دارند و باشگاه های متخلف تعطیل می شوند.
بررسی بازگشایی سالن بدنسازی آکادمی ملی المپیک
پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک نیز با اشاره به درخواست های مطرح شده برای آغاز تمرینات تیم های ملی، خواستار آن شد که با تدوین پروتکل بهداشتی و بررسی میدانی آکادمی ملی المپیک به تدریج تمرینات ملی پوشان با رعایت نکات بهداشتی در سالن بدنسازی آکادمی ملی المپیک آغاز شود که مقرر شد در این خصوص تا هفته آینده بررسی های کارشناسی لازم صورت گیرد.
کلاس های آموزشی فدراسیون ورزش های همگانی
احمد گواری سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی که یه صورت ویدیو کنفغرانس در این جلسه حضور یافته بود نیز در خصوص برگزاری دوره های آموزشی این فدراسیون از ستاد مقابله با کرونا در ورزش استعلام گرفت که در پاسخ خانم فرسات نماینده وزارت بهداشت تصریح کرد برگزاری دوره های آموزشی منطبق بر پروتکل های آموزشی که در سایت وزارت بهداشت بارگزاری شده است، منعی ندارد.
بررسی وضعیت استان کرمان
دکتر حسین جمالیزاده، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمان نیز به وصرت ویدیو کنفرانس در این جلسه حضور یافت و به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در ورزش استان کرمان پرداخت و مقرر شد هماهنگی بین بخشی برای بازرسی از اماکن ورزشی این استان جهت اجرای پروتکل های بهداشتی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.