پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی؛

سونا و جکوزی در استخرها بدلیل کرونا نباید فعال باشند

استخر ها

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: فعالیت استخرها برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کووید - ۱۹ فقط با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز است اما سونای بخار(مرطوب) و جکوزی آنها نباید فعال باشند.

اصفهان- ایرنا- مهرزاد خلیلیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به آغاز دوباره فعالیت استخرها، اظهارداشت: رعایت فاصله اجتماعی و استاندارد ۲.۵ متری برای شناگران جهت قطع زنجیره انتقال در استخرها ضروری است.

وی اضافه کرد: از زمان همه‌گیری این بیماری، تنها ستاد فرعی مقابله با کرونا در کشور در حوزه ورزش تشکیل شد و خوشبختانه میزان رعایت موازین بهداشتی از سوی فعالان این عرصه در مقایسه با سایر بخش‌ها بالا بود و به نوعی نشان از تلاش فدراسیون فدراسیون پزشکی ورزشی هم دارد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: بنا به گفته یکی از مسئولان وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمازهای جمعه و برگزاری تمرینات ورزشی رضایتمندی ۸۰ درصدی را حاصل کرده است.

خلیلیان ادامه داد: خوشبختانه همکاری باشگاه‌ها خوب بوده و در مجموع از این بخش راضی هستیم، بی شک اشکالاتی وجود دارد، امیدواریم قولی که فدراسیون فوتبال برای پرداخت حق‌الزحمه افسران سلامت داده بزودی محقق شود.

وی به اعطای مجوز فعالیت به مدارس فوتبال اشاره کرد و گفت: رقابت‌های کاراته، تکواندو، جودو، ووشو (ساندا)، بوکس و کشتی اکنون تعطیل است و ورزشکاران این رشته‌ها فقط می‌توانند تمرین انفرادی با مربی داشته باشند، اما سایر رشته‌ها مجوز برگزاری مسابقات را اخذ کرده‌اند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره نبود وحدت رویه در اعطای مجوز به گروه‌های کوهنوردی تصریح کرد: نباید این‌طور باشد، در این زمینه با فدراسیون کوهنوردی نیز مکاتبه خواهیم کرد و از آنها گزارش خواهیم خواست.

خلیلیان درباره حضور خبرنگاران و عکاسان در مسابقات پیش رو لیگ برتر خاطرنشان کرد: در جلسات قبلی در وزارت بهداشت با حضور مسئول کمیته مسابقات تصمیم این بود که خبرنگاران با حفظ فاصله فیزیکی و رعایت پروتکل‌ها می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند مگر اینکه تصمیم خاصی گرفته شده باشد که در صلاحدید سازمان لیگ است.

وی اضافه کرد: کرونا پدیده‌ نوظهوری است که هیچ کارشناس و یا سازمان جهانی بهداشت نمی‌تواند آن آینده و سرنوشت را پیش‌بینی کند، امیدواریم ۹ هفته باقیمانده لیگ امسال بخوبی سپری شود و برای فصل بعد بر اساس شرایط ملی و جهانی تصمیم بگیریم، برای لیگ آینده نیز اگر از ما استعلام بخواهند شرایط را در شهرهای گوناگون سنجیده و نتایج اعلام می شود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: البته قرار است مسابقات مقدماتی جام جهانی در مهرماه برگزار شود و اردوها باید آغاز شود، ابتدا فکر می‌کردیم گرما ویروس را از بین می‌برد و یا کسی که یک بار کرونا گرفته دیگر مبتلا نمی‌شود که این‌طور نیست، پس از یک طرف باید با کرونا مبارزه شود و از طرف دیگر نمی‌توان در خانه‌ها پنهان شد و فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی باید ادامه یابد.

به گفته خلیلیان یکی از مشکلات فعلی ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹، افسردگی است و باید هوای افراد بالای ۶۰ سال را داشت و به آنان روحیه و امید بخشید.

وی با اشاره به اینکه نگرانی اصلی وزارت بهداشت از این بیماری در پاییز و آبان است، اظهارداشت: ممکن است کشور و یا جهان با پیک دیگری از شیوع مواجه شود، اما همه محکوم به زندگی با این بیماری هستند، چون تولید واکسن امسال محقق نخواهد شد و از سویی نمی‌توان معیشت مردم را تعطیل کرد، بنابراین اگر در لیگ برتر فوتبال پروتکل‌ها بدرستی اجرا شود دلیلی برای تعطیلی وجود نخواهد داشت.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره ادعای برخی مبنی بر اینکه دولت با بازگشایی فعالیت‌های ورزشی قصد عادی جلوه دادن شرایط را دارد، تصریح کرد :  همه ما در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، دولت اسفندماه سال گذشته تمام کارها را تعطیل کرد، چند ماه سخت سپری شد و جهان چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت که خوشبختانه برخی از آن اتفاقات در کشورمان نیفتاد، وزارت بهداشت واقعاً جنگید و البته معیشت مردم را هم در نظر گرفت، ورزش همواره ویترین بوده اما بسیاری از صنوف زودتر از ورزش بازگشایی شدند، تعداد زیادی از کارکنان باشگاه‌های ورزشی و استخرها در تمام کشور چهار ماه بیکار بودند، شرایط سختی را تجربه ‌کردند و بنابراین خواهان بازگشایی مراکز ورزشی بودند.

خلیلیان درباره اینکه آیا در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی شرکت می‌کند گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ام اما بستر فدراسیون برای خدمت آماده است و از حضور افرادی که توانایی ریاست را در خود می‌بینند استقبال می‌کنیم و امیدوارم فرد اصلحی انتخاب شود.

تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.