پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

خلیلیان؛

پروتکل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی کامل رعایت شود/ فعلا به سپاهان فکر نمی‌کنم

دکتر خلیلیان

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: راه‌اندازی فعالیت‌های ورزشی برای عادی نمایش دادن اوضاع کشور نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی به خوبی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرزاد خلیلیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: لیگ‌های معتبر و مسابقاتی داشتیم و با توجه به اینکه به موقع کرونا شناسایی شد، توانستیم شرایط نسبتا مناسبی را داشته باشیم اما از الان شرایط خاص می‌شود.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: لیگ برتر فوتبال شروع شده است و استخرهای سرپوشیده در مناطق زرد باز شده است، باید نظارت به خوبی انجام شود تا شرایط کاملا استانداری پیش رو داشته باشیم.
وی با بیان این‌که لیگ ادامه پیدا کند یا خیر به سازمان لیگ برتر فوتبال بستگی دارد، گفت: آزمایش pcr برای تیم‌های فوتبال ۱۰ روزه شده است و اگر یک پنجم تیمتست مثبت داشته باشند، تیم قرنطینه می‌شود.
خلیلیان تصریح کرد: در مورد حضور خبرنگاران و عکاسان از جانب ما محدودیتی ایجاد نشده است و پروتکل لازم ارائه شده است اما شاید سازمان لیگ بخواهد محدودیتی ایجاد کند که دخالتی در این موضوع نمی‌کنیم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: فعلا می‌خواهیم ۹ هفته باقی مانده لیگ را برگزار کنیم و سپس بر اساس شرایط و قوانین AFC در مورد برگزاری فصل آینده لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی در مورد حواشی پرواز تیم استقلال گفت: نسبت به پروازها نامه اعتراضی نوشته‌ایم، مصوبه ستاد کرونا است که ۶۰ درصد از ظرفیت پروازها استفاده شود، باید نظارت مانند ورزش در همه‌جا سخت‌گیرانه باشد.
خلیلیان با اشاره به این‌که ۱۰۰ نفر از افسران سلامت آموزش دیدند، گفت: اصل موضوع بر قوت خود باقی است، راه‌اندازی فعالیت‌های ورزشی برای عادی نمایش دادن اوضاع کشور نیست و وزارت بهداشت از ابتدای کار جنگید.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: ورزش همیشه ویترین است اما بسیاری از مشاغل پیش از ورزش فعالیت خود را شروع کردند، افراد زیادی اماکن مختلف ورزشی کار می‌کنند و معیشت خود را از این راه به دست می‌آورند؛ محکوم هستیم با کرونا هم‌زیستی پیدا کنیم و نمی‌توان معیشت مردم را تعطیل کرد.
باید پروتکل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی به خوبی رعایت شود
وی با اشاره به این‌که اولویت اول سلامتی جامعه است،گفت: باید پروتکل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی به خوبی رعایت شود، یکی از مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده است، افسردگی است که باید مد نظر گرفته شود.
خلیلیان ادامه داد: در استخرها سونا و جکوزی فعال نیست و با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت خواهند داشت، مدارس فوتبال مجوز فعالیت گرفته‌اند اما مسابقات برخی رشته‌های رزمی همچنان تعطیل است، از هرگونه خطری که شانس ابتلا را افزایش دهد، ممنوع است؛ کوهنوردی از رشته‌هایی است که در محیط باز و با فاصله اجتماعی فعالیت دارند و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد کتاب معجزه پنجم که در مورد سپاهان نوشته است، گفت: فوتبال مانند زندگی پرهیجان است، هیچ باشگاهی در ۳۰ سال گذشته نتوانسته است به قهرمانی فوتبال آسیا برسد و این ضعف است؛ در فوتبال کتابتی در مورد قهرمانی یا حتی سقوط تیم‌ها از لیگ برتر انجام نشده بود، این کتاب را به شهید قاسم سلیمانی تقدیم کردم زیرا الگوی همه ما است.
وی با اشاره به وضعیت ورزش اصفهان بیان داشت: اصفهان از بهترین استان‌های کشور در زمینه ورزش است و پتانسیل بالایی دارد، مجموعه ورزش در اصفهان باید هماهنگی داشته باشند تا بتوانند از پتانسیل موجود به خوبی استفاده کنند؛ بسیاری از هیأت‌ها و باشگاه‌های ورزشی در سطح اول کشور هستند، فضا برای پیشرفت ورزش اصفهان آماده است و باید از این فضا استفاده کرد.
خلیلیان با بیان این‌که فدراسیون پزشکی ورزشی در بین بهترین‌های دنیا است، گفت: دستورالعمل‌هایی که برای لیگ برتر فوتبال نوشته شد، مورد تأیید کنفدراسیون آسیا نیز قرار گرفت.
هنوز تصمیمی برای کاندید شدن در فدراسیون نگرفته‌ام
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد ثبت نام از کاندیدهای فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: هنوز تصمیمی برای ثبت نام به عنوان کاندید ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی نگرفته‌ام، بستر برای فعالیت آماده است و امیدواریم فرد اصلح انتخاب شود.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت: تاکنون چند مجمع چند فدراسیون برگزار شده است که آموزش‌ها و نظارت برای رعایت پروتکل‌ها به خوبی صورت می‌گیرد؛ امکانات برخی کشورهای پیشرفته برای تست کرونا را نداریم و تحریم‌ها نیز ما را اذیت کرده است اما در این مدت کارهای بزرگی انجام شد و به موفقیت‌های خوبی در زمینه دارو و کیت تشخیص رسیدیم.
خلیلیان در مورد همکاری باشگاه‌های ورزشی گفت: باشگاه‌های ورزشی همکاری خوبی داشتند و برخی در اجرای پروتکل‌ها از ما جلوتر بودند، افسران سلامت باید همچنان نظارت داشته باشند و گزارش‌های آن‌ها باید اجرا شود، بدون اشکال نیستیم اما تلاش خودمان را کرده‌ایم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد این‌که قرار است در ادامه در سپاهان فعالیت داشته باشد یا خیر، گفت: من در تهران هستم، مگر پیشنهادی برای سپاهان به من شده که این صحبت را انجام می‌دهید؟ تا زمانی که در فدراسیون پزشکی ورزشی هستم به جایی دیگر فکر نمی‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.