شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳

فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران الگویی در منطقه

دکتر خلیلیان

سخنگوی ستاد کرونا در ورزش: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در عرصه فعالیت‌های ورزشی با قدرت پیش می‌رویم.

دنیای اسرار - سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به اینکه در اصفهان نمایندگی دو فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی را عهده‌دار هستیم گفت: در سطح کشورهای منطقه به عنوان الگو، دستورالعمل‌هایی را در عرصه‌هایی همچون فوتبال و شنا به فیفا و Efc داده ایم که مورد تایید آنان قرار گرفته است.
وی افزود: این دستورالعمل‌ها در سایت فیفا بصورت انگلیسی بارگذاری شده است.
مهرزاد خلیلیان در خصوص پروتکل ارائه شده به وزارت بهداشت گفت: pcr تعیین شده برای مسابقات فوتبال ۱۰ روز است که در صورت بیمار شدن ۲۵ درصد از بازیکنان و کادر ورزشی، اعضای تیم قرنطینه می‌شوند. 
وی در ادامه افزود: برای عدم برگزاری لیگ نوزدهم در کار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دخالتی نمی‌کنیم چرا که آنان شرایط خودشان را از لحاظ فنی و تخصصی بهتر می‌دانند و ممکن است ورود هواداران را محدود کنند.
سخنگوی ستاد کرونا در ورزش با اشاره به پیش بینی ناپذیر بودن سیر بیماری کرونا در آینده گفت: هدف ما این است که ۹ هفته باقی مانده از لیگ را به سلامت پشت سر بگذاریم و بعد بر اساس شرایط جهانی و البته ملی در مورد زمان برگزاری لیگ آینده تصمیم بگیریم.
وی تصریح کرد: میزان کنترل بیماری کرونا از ۸۰ درصد به ۱۰ درصد رسیده است که ما همگان را به تاب آوری، عدم حضور بیش از ده دقیقه‌ای در مراکز سربسته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خسارت‌های وارده بر اثر کرونا در عرصه‌های مختلف ورزشی گفت: باید با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، در عرصه ورزشی از فعالیت باز نمانیم. 
وی درخصوص همکاری باشگاه‌های ورزشی گفت: از عملکرد باشگاه‌ها راضی هستیم چرا که علاوه بر همکاری با ما، برخی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ما جلوتر بوده‌اند و افسران سلامت ما نیز ماموریت دارند که تمام پروتکل‌ها از جمله pci و حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی را کنترل کنند.
مهرزاد خلیلیان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرارمبنی بر هدف نگارش و رونمایی از کتاب “معجزه پنجم” گفت: در فوتبال ایران کمتر کتابی نوشته می‌شود به همین دلیل تصمیم گرفتم این کتاب را برای مستندسازی و ثبت تاریخ شفاهی فوتبال بنویسم و امیدوارم نوشتن این کتاب حرکتی تاثیرگذار باشد.
وی افزود: سپاهان تنها تیمی است که در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرده و امیدوارم توانسته باشم دین خود را به سپاهان ادا کنم.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر جایگاه ایفمارک در بحث کرونا بخصوص در زمینه فوتبال و تست های Pcr گفت: ایفمارک کمک کننده بود و پزشکان ایفمارک، پزشکان حاذق و زحمت کشی هستند که ما مشکلات و سختی‌های آن‌ها را درک می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.