شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران :

جهش تولید در ورزش، کسب غرور و افتخار و پرهیز از خنثی کردن فعالیت همدیگر است

دکتر خلیلیان

مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در نشست رسانه ای خود در اصفهان با استناد به سخنان فوکویاما، جامعه شناس ژاپنی، سه رکن اعتمادسازی، احترام به یکدیگر و اتحاد را رمز موفقیت در تحقق اهداف جامعه و بویژه جامعه ورزش بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار،
ابتدا دکتر احمد باقری‌مقدم رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین ستاد فرعی مقابله با کرونا در کشور در حوزه ورزش تشکیل شد، گفت: خوشبختانه با حداقل آسیب ناشی از کرونا روبه‌رو بودیم که نشان از تلاش فدراسیون پزشکی ورزشی دارد. وی در صحبت از سوابق مدیریتی دکتر خلیلیان در حوزه های مختلف، افزود: ستاد فرعی کرونا در ورزش در اصفهان به ریاست خلیلیان تشکیل شد و اکنون شاهد عملکرد موفق این ستاد در کنترل کرونا هستیم.
در ادامه، دکتر مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشوربا بیان اهمیت اعتمادسازی، احترام و اتحاد در پیشبرد اهداف جامعه و بویژه جامعه ورزشی، گفت: دین اسلام همواره بر احترام به والدین، بزرگ‌ترها، مربی و غیره تأکید دارد. واقعیت این است که اگر در زمان شیوع کرونا در ایران اتحاد نداشتیم شرایط بسیار بدتری را تجربه می‌کردیم.
وی گفت: مقام معظم رهبری کادر درمانی را مجاهدان راه سلامت دانستند و یاد بیش از 100 پزشک و پرستار که در این راه جان دادند را گرامی می‌داریم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشور از صدور مجوز آغاز بکار استخرهای سرپوشیده بدون جکوزی و سونا خبر داد و افزود: در کوران کرونا مسابقات لیگ و سایر رقابت‌ها و اردوها برگزار می‌شد که با بررسی بموقع وضعیت بحرانی، توانستیم شرایط نسبتاً مناسبی را فراهم کنیم.
وی از فعالیت افسران سلامت از همان ابتدای شیوع بیماری خبر داد و گفت: فعلا شرایط خاصی داریم چون لیگ آغاز شده و علاوه بر استخرها، مجوز برخی دیگر از اماکن ورزشی صادر شده و امیدوارم سازمان لیگ با کمک افسران سلامت شرایط خوبی در این 9 هفته رقم بزند.
وی درباره وضعیت برگزاری دیدار فولاد و استقلال و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی خطوط هوایی و برگزاری قطعی لیگ فوتبال، گفت: با توجه به اینکه چالش کرونا همچنان ادامه دارد، سازمان لیگ مسئول پاسخگویی به این موضوع است. البته بنده، نامه اعتراضی خود را به سازمان هواپیمایی نوشتم و حتی وزیر بهداشت نیز در سفر خود به مشهد به این امر اعتراض کرده است. متأسفانه در برخی پروازها، مصوبه ستاد کرونا را رعایت نمی‌کنند که بار حقوقی دارد. وی افزود: سوال این است که چرا برای ورزش، افسر کنترل سلامت تعیین کردند اما برای سازمان هواپیمایی نه. البته وزارت بهداشت تحت فشار است اما راهش این است که افسران کنترل سلامت را برای نظارت، آموزش دهند و بکار گیرند.
وی درباره اینکه برخی ادعا می‌کنند دولت با بازگشایی فعالیت‌های ورزشی قصد عادی جلوه دادن شرایط را دارد، بیان کرد: اصلاً این‌طور نیست و ما در پیشگاه خداوند مسئول هستیم. دولت اسفندماه سال گذشته تمام کارها را تعطیل کرد، چند ماه سخت داشتیم و جهان چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت که خوشبختانه برخی از آن اتفاقات در کشورمان نیفتاد. وزارت بهداشت واقعاً جنگید و البته معیشت مردم را هم باید در نظر گرفت. ورزش همواره بعنوان ویترین کشور بوده است اما بسیاری از صنوف زودتر از ورزش بازگشایی شد. تعداد زیادی از کارکنان باشگاه‌های ورزشی و استخرها در تمام کشور 4 ماه شغل نداشتند و شرایط سختی را تجربه ‌کردند و خواهان بازگشایی مراکز ورزشی هستند.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه دلواپسی اصلی وزارت بهداشت درباره آبان ماه است که ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم، اعلام کرد: محکوم هستیم با کرونا زندگی کنیم، چون واکسن هم به امسال نمی‌رسد و نمی‌توانیم معیشت مردم را تعطیل کنیم. اگر در لیگ برتر فوتبال پروتکل‌ها را درست اجرا کنیم دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد. البته اولویت اول ما، سلامت جامعه ورزش و افراد جامعه است.
وی با اشاره به اعطای مجوز به استخرها برای فعالیت با 50 درصد ظرفیت گفت: جکوزی و سونای مرطوب استخرها باید تعطیل باشد و برای هر فرد 2.5 متر فاصله اجتماعی رعایت شود. ضمن آنکه بدلیل ویژگی آنتی ویروس کلر، استخرها با رعایت پروتکل ها می توانند بازگشایی شوند.
خلیلیان اظهار کرد: تا حدی می‌شود با بستن اماکن، زنجیره انتقال را قطع کرد اما موفقیت در قطع زنجیره به سطح آگاهی‌های ما و تعهدمان به عوامل فرهنگی برمی‌گردد.
وی از تعطیلی تمرینات و مسابقات کاراته، بوکس، کشتی، جودو و شمشیربازی خبر داد و گفت: گروه های کوهنوردی که در محیط باز هستند با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل های بهداشتی می توانند تمرینات خود را دنبال کنند.
خلیلیان در ادامه افزود: شرایط قرنطینه تیم ها تعیین شده، حضور هواداران ممنوع است و ازآنجایی که ورزش بدون رسانه، جایی ندارد، خبرنگاران با حفظ فاطله فیزیکی و تجهیزات و الزام استفاده از ماسک می توانند در لیگ ها حضور یابند.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرنگار ما در باره چایگاه ورزش اصفهان و خلاءهایی که در این شهر علیرغم سابقه درخشان تاریخی و پتانسیل هایی که از دیرباز وجود داشته است، گفت: یکی از قویترین استان ها که بلحاظ نرم افزاری و سخت افزاری پیشرو در ورزش بوده است، اصفهان است. اما مجموعه جامعه ورزش باید برای یک هدف مبارزه کند، از خنثی کردن فعالیت های همدیگر که یکی از چالش ورزش ما هست، پرهیز کنیم و سینرژی خود را تقویت کنیم. وی افزود: باید شرایط بهتری در تعاملات اداره کل تربیت بدنی استان و باشگاه های خصوصی و دولتی فراهم گردد و جهش تولید در ورزش را با هدف جهش غرور و افتخار و کسب مدال برای کشور سرلوحه خود قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.