سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

اعلام آمادگی فدراسیون هندبال برای فعالیت گسترده ضد دوپینگ

هندبال
جلسه هماهنگی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران به فدراسیون هندبال با حضور قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ دکتر فرزاد شارکی به همراه مسئول کمیته آموزش و TUE ستاد ملی  دکتر رضا وفایی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این جلسه رییس، نایب رییس، دبیر، رییس کمیته پزشکی و رییس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال حضور داشتند. گزارشی از آمار موارد مثبت هندبال و روند نزولی درصد موارد مثبت نمونه های دوپینگ این رشته از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ ارایه شد که بیانگر بهبود روند مبارزه با دوپینگ در این رشته است. دکتر شارکی در خصوص این جلسه افزود:خوشبختانه رییس محترم فدراسیون دکتر پاکدل و سایر عوامل عزم جدی برای کاهش بیشتر دوپینگ را پیش گرفتند.در این راستا فدراسیون هندبال آموزش دوپینگ را برای کلیه ورزشکاران الزامی دانسته و صدور کارت بازی را منوط به شرکت در کلاسهای آموزشی و ارایه گواهینامه مربوط می دانند. 
وی ادامه داد:اقدام مثبت دیگر ایشان الزام حضور پزشک در تمامی لیگ های هندبال است که به باشگاه ها ابلاغ شده تا پزشک هر تیم نسبت به آموزش و مشاوره مناسب به ورزشکاران اقدام نماید. این فدراسیون تقویم اردو و مسابقات را در اختیار ستاد قرار می دهد تا امکان برنامه ریزی برای نمونه‌گیری وجود داشته باشد. دکتر شارکی گفت:مقرر شد آموزش آنلاین برای مربیان و ورزشکاران هندبال اجرایی شود. مقرر شد فیلم های آموزشی و متن های اطلاع رسانی درباره دوپینگ توسط ستاد در اختیار فدراسیون قرارگیرد تا روی سایت فدراسیون قرارگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.