جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

دکتر باقری مقدم در گفت وگو با ایرنا:

مدیران اماکن ورزشی در اصفهان پروتکل‌ بهداشتی را سختگیرانه اجرا کنند

باشگاه ورزشی

اصفهان- ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: مدیران اماکن ورزشی پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع بیماری کووید-۱۹ را بصورت سختگیرانه‌تری اجرا کنند تا به ممانعت فعالیت‌ها منجر نشود.

احمد باقری مقدم روزجمعه  در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه‌های گشت و بازرسی از اماکن ورزشی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با کرونا همه روزه در حال نظارت و رصد هستند و عایت نکردن موارد نامبرده جریمه‌های سنگین مانند پلمب باشگاه‌ها را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی در جامعه ورزشی استان مطلوب است، ادامه داد: به دلیل شیوع دوباره بیماری در سطح کشور و با توجه به اینکه اصفهان به مرز هشدار رسیده، اعلام توقف فعالیت‌ها از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا در ورزش دور از ذهن نخواهد بود و به همین دلیل پیشگیری و رعایت کامل ضروری و لازم است.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به باز شدن استخرها با پذیرش ۵۰ درصدی علاقه‌مندان تصریح کرد: اگر میزان کُلُر آب دستکم ۳ PPM (بخش در یکای سنجش) و PH آن ۷.۲ باشد انتقال ویروس از طریق آب استخر احتمال بسیار پایین و در حد صفر دارد، البته فاصله حداقل ۱.۵ متر در سکوهای اطراف استخر، رختکن و محل دوش از سوی شناگران باید رعایت شود.
باقری مقدم به اهمیت استفاده از ماسک در باشگاه‌های ورزشی مانند بدنسازی و پرورش اندام اشاره کرد و گفت: ضد عفونی کردن وسایل، دستگیره‌ها، تجهیزات ورزشی و محیط باشگاه مطابق آنچه در تعهدنامه‌ها و آیین نامه‌ها آمده همواره جدی و ضروری است.
وی با اشاره به حضور کارشناسان(افسران) سلامت این هیات برای بررسی رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع احتمالی ویروس کرونا بر سر تمرینات تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان حاضر در لیگ برتر، اظهارداشت: همکاری باشگاه ها مطلوب است.
استان اصفهان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.