سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

مهندس فرهادی تاکید کرد؛

با هماهنگی وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی اجازه فعالیت ورزشی در برخی مناطق داده شد

مهندس فرهادی
معاون مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات فعالیت استخرها و باشگاه های ورزشی در مناطق مختلف را یادآور شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، به نقل از وزارت بهداشت،مهندس فرهادی در بخشی از اظهارات خود در تشریح مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: یکسری هم واحد صنفی داریم که این واحدها بنا به طبیعت کارشان مخاطراتشان بیشتر است مثل تالارهای پذیرایی، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، شهربازی ها و باغ وحش ها و ... طبیعتا اینها چون جمعیتی در آن جا تردد می کند، حتی با رعایت پروتکل ها در مناطق قرمز این مکان ها دچار مشکل خواهند شد. چون در یک مرکز تفریحی آبی که مردم خانوادگی برای تفریح می روند محدودیت نمی توان ایجاد کرد زیرا تمرکز جمعیت خواهد بود لذا در مناطق قرمز فعالیت این مراکز ممنوع است.
فرهادی گفت: حتی در مناطق سفید و زرد هم این مراکز باید با رعایت دقیق تر پروتکل ها باز باشند. برای همین طی هماهنگی هایی با وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی و جلسات فیمابین توافقاتی انجام و به استخرها در مناطق سفید و زرد اجازه فعالیت داده شد.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: دغدغه از آب استخرها در این مناطق نداریم. البته اگر سیستم تصفیه آب و PH و کلر آزاد آب در حد استاندارد باشد، ویروس کوید 19 نمی تواند فعالیت کند. نگرانی ما سطوح مشترکی است که این مراکز دارند. رختکن و سرویس های بهداشتی، راهروهای تردد، بوفه، سطوح لبه استخرها می تواند ویروس را منتقل کند و زدن ماسک هم برای شناگر معنا ندارد.
او افزود: برای همین در مناطق سفید فعالیت های استخرها آزاد و در مناطق زرد با تایید مرکز بهداشت شهرستان می تواند فعال باشد. لذا استخرها و باشگاه های ورزشی که امکان فاصله گذاری داشته باشند در این مناطق می توانند فعال باشند. چون برخی مراکز حتی اگر بخواهند هم امکان فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها را ندارند. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.