شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

۵۰ باشگاه ورزشی در اصفهان اخطار گرفتند

باشگاه ورزشی

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: ۵۰ باشگاه ورزشی در این استان به دلیل کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع کرونا ویروس و ابتلا به آن از سوی این هیات اخطار گرفتند.

مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با بازگشایی سالن‌ها و اماکن ورزشی گروه‌های گشت نظارت و بازرسی این هیات فعالیت خود را برای بررسی رعایت موازین پیشگیرانه از سوی باشگاه‌ها و ورزشکاران آغاز کرد که در مرحله نخست به سرکشی از ۵۵۰ باشگاه در اصفهان منجر شد.
وی ادامه داد: اگرچه توجه از سوی باشگاه‌داران و مربیان به نسبت مطلوب بوده اما ۵۰ باشگاه به دلیل نادیده گرفتن برخی نکات بهداشتی و پزشکی با اخطار مواجه شدند تا موارد مرتبط را رفع و نظر مثبت بازرسان بهداشتی را در مرحله دوم بازدید کسب کنند.
دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان با بیان اینکه تخلفات مذکور در باشگاه‌ها سبب پلمب آنها نشد، تصریح کرد: این اماکن ورزشی باید در کمترین زمان برای بهبود رعایت ملاحظات بهداشتی و پیشگیرانه اقدام کنند در غیر این صورت جرائم سنگین مانند توقف فعالیت و پلمب را در پی خواهد داشت.
محمدی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت ورزشکاران و جامعه باید در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس نظارت و بازرسی هیات پزشکی ورزشی اصفهان بطور مداوم انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلفات و بی توجهی به موارد نامبرده از ابزار قانونی مناسب استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد: باشگاه‌های ورزشی مکانی بالقوه برای شیوع ویروس کرونا به شمار می رود لذا استفاده از اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن وسایل، تجهیزات و محیط باشگاه ها لازم و ضروری است.
دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی بویژه در حین ورزش اهمیت دارد، اظهارداشت: ورزشکاران رعایت فاصله از دیگر افراد، شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش را جدی بگیرند.
حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
تاکنون افزون بر ۱۳ هزار نفر بر اثر کرونا ویروس در کشور جان باختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.