شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

فیلم، عکس و خبر مراسم تودیع و معارفه سرپرست فدارسیون پزشکی ورزشی

از اهدای سه مدال و لوح به دکتر خلیلیان تا اعطای حکم سرپرستی دکتر مسجدی

معارفه

در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، لوح تقدیر وزیر ورزش و جوانان، مدال قهرمان ملی مبارزه با کرونا و لوح سپاس فدراسیون به دکتر خلیلیان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  در این مراسم که به ریاست دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، لوح تقدیر دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مدال قهرمان ملی مبارزه با کرونا و لوح سپاس دکتر محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی توسط دکتر علی نژاد به دکتر خلیلیان اهدا شد.

 این مدال و لوح ها به پاس حدود هفت ماه تلاش دکتر خلیلیان در کسوت سرپرست فدراسیون و مقابله با کرونا در ورزش به وی اهدا شد.

دکتر خلیلیان در روزهای گذشته و به دنبال ثبت نام جهت شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت سرپرستی این فدراسیون کناره گیری کرد.

دکتر مسجدی رسما به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی شد

در این مراسم حکم انتصاب دکتر مسجدی که به امضای دکتر سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان رسیده است توسط دکتر علی نژاد به دکتر مسجدی اعطا شد.

در ابلاغ دکتر مسجدی آمده است:"با توجه به تعهد و تجربه جناب عالی در امور مدیریتی و به استناد اختیارات مندرج در ذیل ماده ۱۰ اساسنامه فدراسیون های ورزشی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب می شوید. شایسته است ضمن انجام امور جاری فدراسیون با هماهنگی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اقدام نمایید. توفیق روز افزون جناب عالی را از درگاه ایزد متعال خواستارم. "

دکتر علی نژاد:
حوزه ورزش و پزشکی ورزشی در مقابله با کرونا پیشگام است

 در این مراسم دکتر علی نژاد،  معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: واقعاً کادر درمانی کشور از جمله دوستان ما در پزشکی ورزشی مجاهدت بزرگی را در این ایام انجام دادند و این کار را نیز باید با قدرت ادامه دهند چرا که کرونا به پایان نرسیده است. ما قهرمانان خوبی داشتیم که درگیر کرونا شدند و الحمدالله با حمایت‌های وزیر محترم و فعالیت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی با سلامت به خانه برگشتند به آغوش ما در حوزه ورزش برگشتند.
 دکتر علی نژاد با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی همیشه یکی از مهم ترین فدراسیون های کشور بوده است، تصریح کرد: این فدراسیون به واسطه اینکه تامین کننده سلامت ورزشکاران کشورمان چه ورزشکاران حرفه ای و چه ورزشکاران آماتور است در جنبه های مختلف سلامت اعم از پیشگیری، درمان و بازتوانی جایگاه مهمی دارد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: در  ۵ ماه اخیر محوریت ورزش کشور با فدراسیون پزشکی ورزشی بود که در طول تاریخ فدراسیون این اتفاق بی سابقه بود، به دلیل اتفاقاتی که در مورد کووید ۱۹ پیش آمد عملا محوریت ورزش ایران با فدراسیون پزشکی ورزشی بود و زحماتی که دکتر خلیلیان در این رابطه کشیدند، قابل تقدیر است.
دکتر علی نژاد تصریح کرد: حوزه پزشکی ورزشی و ورزش کشورمان ما در روزهای اول ورود کرونا به کشور حتی جلوتر از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکیعمل کرد و خود دوستان نیز اذعان دارند که ما در ورزش بسیار به موقع عمل کردیم و ‌توانستیم در حوزه ورزش از پیشرفت این بیماری جلوگیری کردیم. همان طور که همه مطلع در برخی کشورهای اروپایی یک مسابقه فوتبال که با تماشاگر برگزار شد به یک بمب بیولوژیک تبدیل شد و خیلی ها را مبتلا کرد الحمدالله ما به موقع اقدام کردیم و توانستیم از شیوع این بیماری در بین ورزشکاران پیشگیری کنیم.
 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بازگشایی ها به موقع شروع شد آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی دقیق. الحمدالله شرایط به گونه ای رقم خورد که به گفته همکاران وزارت بهداشت، وزارت ورزش جزو مجموعه هایی بود که همکاری فوق العاده بالا و اثربخشی در خصوص بیماری داشتند که این حاصل تلاش ها و زحمات آقای دکتر خلیلیان بود که بسیار فداکاری کردند به همراه همکارانشان در کل کشور در تمام هیات های استانی و ستادی.
دکتر علی نژاد ادامه داد: شرایط کرونا و تجربه‌ای که به دست آمد در این پنج ماه به گونه‌ای بود که من به هیچ وجه علاقه من نبودم دکتر خلیلیان را در کنار خودمان نبینیم، اما رویه ای در وزارت ورزش هست که به خاطر رعایت عدالت تصمیم‌گیری شده کسانی که سرپرست هستند اگر  کاندیدا  شوند، باید از  این سمت کناره گیری کنند. همفکری کردیم و به این نتیجه رسیدیم کسی که می تواند مسئولیت فدراسیون را به دست بگیرد،  دبیر فدراسیون یعنی دکتر مسجدی بود که  پا به پای دکتر خلیلیان در این ۵ ماه حضور داشتند، فعالیت داشتند و اقدامات موثری را در زمینه مبارزه با کرونا انجام داده بودند.  
وی افزود: دکتر مسجدی همکار بسیار خوبی هستند که سابقه ریاست فدراسیون ورزش نابینایان را هم در کارنامه دارد انسان شریف و کارکشته هستند. انشالله موضوع کرونا را با همکاری دکتر خلیلیان ادامه خواهند داد دکتر خلیلیان نیز به عنوان مشاور بنده در امور مبارزه با کرونا و به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فعالیت شان را ادامه خواهند داد.
دکتر علی نژاد خاطر نشان کرد: انشالله در اسرع وقت انتخابات را برگزار خواهیم کرد تا فدراسیون بتواند رئیس جدید خود را بشناسد و بتواند اقدامات بعدی را با قدرت و صلابت بیشتری انجام دهد. انشاالله همه کمک می‌کنیم تا بتوانیم این مسیر را به سلامت به اتمام برسانیم و نهایتاً این فدراسیون نیز بتوانند شرایطش را آماده کند و انشاالله انتخابات خوبی را شاهد باشیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.