پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

بازرسی بهداشتی بیش از ۵۵۰ باشگاه و مجموعه ورزشی در اصفهان

باشگاه ورزشی

دبیر هیأت پزشکی ورزشی اصفهان گفت: از ابتدای خرداد ماه بیش از ۵۵۰ باشگاه و مجموعه ورزشی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که برای ۵۰ باشگاه به دلیل عدم رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی اخطار صادر شد.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از فارس، مهدی محمدی دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: هیأت پزشکی ورزشی این استان به عنوان متولی سلامت ورزشکاران در دوران شیوع کرونا مسؤولیت ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان اصفهان را نیز به عهده داشت.
دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای شیوع این ویروس جنبه‌های نظارتی هیأت پزشکی ورزشی بیشتر روی رعایت بهداشت در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی متمرکز بود.
وی همچنین تصریح کرد: طی۳ ماه اول که اماکن ورزشی تعطیل بودند،بازرسی به منظور رعایت این قانون بود و باشگاه‌هایی که از آن تخطی کرده بودند را شناسایی و پلمپ می‌کردیم.
محمدی خاطرنشان کرد: بعد از این‌که باشگاه‌ها اجازه فعالیت پیدا کردند، نظارت هیأت پزشکی بر ۲ محور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها و صدور کارت بیمه ورزشی انجام شد.
مهدی محمدی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته، گفت: از ابتدای خرداد ماه بیش از ۵۵۰ باشگاه و مجموعه ورزشی مورد بازرسی بازرسان هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان قرار گرفته‌اند  که برای حدود ۵۰ باشگاه به دلیل عدم رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی اخطار صادر شد.
وی بیان داشت: در اخطاریه چند روز به باشگاه فرصت داده می‌شود تا موارد بهداشتی را رعایت کنند و در بازرسی بعدی اگر همچنان خطا پابرجا بود، هیأت پزشکی ورزشی از طریق مراجع بالاتر نسبت به پلمپ باشگاه ورزشی اقدام می‌کند.
محمدی یادآور شد: البته معیشت مردم نیز مهم است و باشگاه‌های ورزشی به دلیل تعطیلی چند ماهه تحت فشار بودند و برای همین در مرحله اول تذکر می‌دهیم اما چون سلامت مردم در اولویت است، اگر در مرحله دوم به اخطار توجه نکنند، قطعا پلمپ خواهند شد.
دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: در این میان تعداد زیادی از باشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فضای ایمن و مناسبی را برای ورزش ورزشکاران مهیا کرده بودند و از همین رو به زودی از باشگاه‌های برتر در این زمینه تقدیر خواهد شد.
وی در پایان گفت: برای حفظ سلامت ورزش می‌کنیم و از ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی می‌خواهم با رعایت نکات بهداشتی برای سلامت خود و جامعه تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.