چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

کاری از کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

بررسی وضعیت عصب سیاتیک ورزشکاران ، توسط نوار عصب وعضله و اعمال کینزیوتیپ

توانبخشی

کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی استان با همکاری دانشکده توانبخشی علوم پزشکی سمنان با توجه به شیوع کرونا این طرح را برای ورزشکاران شهرستان سمنان به صورت انفرادی و رایگان طی یک جلسه ارزیابی و درمان انجام می دهد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رسول باقری مسئول کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت:در ورزشکارانی که دویدن ها وپرش های مداوم وطولانی دارند، امکان بوجود آمدن نقاط دردناک ماشه ای یا همان تریگر پوینت در عضله پشت ساق وجود دارد که وجود آنها موجب کاهش کارایی وعملکرد ورزشکار شده وآنها رامستعد به آسیب های ورزشی درناحیه مچ پا  می کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا تحقیقاتی  با معاینه تعدادی از ورزشکاران شهرستان سمنان به صورت انفرادی، با رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف پیگیری و پیشگیری از این آسیب ها انجام دهیم.

دکتر باقری عنوان کرد:از ۵۰ نفر ورزشکاردر رشته های فوتبال ودومیدانی ۳۰ نفر دچار مشکل بودند که  بادعوت ازاین ورزشکاران به مرکز تحقیقات توانبخشی سمنان، تحت تاثیر کینزیوتیپ روی این عضله درگیر با استفاده از نوار عصب وعضله وهمینطور تست های عملکردی سنجیده و درمان شوند تا ان شاء الله بعد از بازگشائی باشگاهها و شروع مسابقات کمتر شاهد آسیب های ورزشی باشیم.

وی اشاره کرد به ۲۰ ورزشکاردیگر هم توصیه های لازم وارائه راهکار برای بهبود مشاوره داده شد و خاطر نشان کرد این طرح ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.