یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

تشکیل کمیته روانشناسی ورزشی در اصفهان

دکتر باقری مقدم

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان: آمار بالای عضویت ورزشکاران اصفهانی در کمیته‌ی خدمات درمانی، بهترین شاخص اندازه‌گیری توسعه‌ی استان است.

به گزارش دنیای اسرار:رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در نشست آنلاین خود با خبرنگاران، با بیان اینکه هر ساله ورزشکاران با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان به عضویت یک‌ساله کمیته خدمات درمانی درمی‌آیند، گفت: آمار رسمی ورزشکاران عضو شده در این کمیته در سال گذشته، ۳۱۰ هزار ورزشکار بوده است که نسبت به سال‌های قبل، رشد قابل توجهی داشته است.
وی افزود: بهترین شاخص اندازه‌گیری توسعه استان، آمار عضویت در کمیته خدمات درمانی است که آمار فوق، نشان دهنده‌ی عملکرد مدیران و مسئولین استانی است.
باقری مقدم با بیان اینکه بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها، باعث کاهش حق عضویت‌ها به‌صورت قابل توجهی در سطح کشور شده است گفت: این شرایط، وضعیت فدراسیون و هیات‌های ورزشی را نیز با مشکل روبرو کرده است.
وی همچنین تصریح کرد: خواهش من این است که ورزشکاران، حق عضویت‌ها را پرداخت کنند تا از حداکثر مزایای پزشکی مربوطه استفاده کنند.
رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: اگر یک ورزشکار دچار پارگی رباط صلیبی شود، فدراسیون تمام هزینه‌های درمانی وی را تقبل می‌کند.
وی با بیان اینکه به‌جهت تعداد بالای ورزشکاران اصفهانی، آمار مصدومیت‌ها هم بالا است گفت: در سال گذشته، حدود ۱۲۰۰ پرونده مربوط به مصدومیت ورزشی داشتیم که هزینه‌های درمانی مربوطه را نیز پرداخت کردیم.
باقری‌مقدم در خصوص نوع مصدومیت‌ها، گفت: آسیب‌های مفصلی و شکستگی‌ها از رایج ترین مصدومیت‌ها برای تشکیل پرونده مصدومیت ورزشی بوده است.
وی افزود: بعد از مصدومیت زانو و مچ پا، آسیب‌های ستون فقرات، جزو آسیب‌های رایج در این حوزه بوده است.
رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به انتشار فراخوان جهت جذب فارغ التحصیلان رشته روانشناسی ورزشی گفت: با توجه به اهمیت روانشناسی در ورزش، سال گذشته طی جلسه‌ای، حوزه‌ی روانشناسی ورزشی را فعال کردیم.
وی افزود: طی این فراخوان، ۷۰ نفر از فارغ‌التحصیلان این حوزه، آماده همکاری با ما در استان بودند.
باقری مقدم درخصوص برخورد با مربیان متخلفی که بدون رعایت پروتکل‌های ورزشی، اقدام به برگزاری تمرینات در فضای باز و پارک‌ها می‌کنند گفت: ستاد کرونا در استان و اداره ورزش و جوانان استان اصفهان مسئولیت مستقیم در رابطه با برخورد با این تخلفات را به عهده دارند.
وی با بیان‌اینکه تا کنون هیچ مصوبه‌ای به ما در خصوص ورود به این تخلفات، ابلاغ نشده است افزود: اگر کمکی از ما در قالب اعزام بازرسان سیار خواسته شود، همکاری خواهیم کرد.
رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار، مبنی بر عملکرد افسران کنترل سلامت و علت قطع همکاری ایشان از سوی فدراسیون، گفت: به همت سرپرست وقت فدراسیون پزشکی ورزشی، ستاد کرونا و بازرسی کشور، روند خوبی برای شروع لیگ برتر انجام شد و افسران کنترل سلامت برای همه‌ی استان‌ها تعریف شد و مسابقات، تمرینات و آزمایشات به خوبی تحت نظارت برگزار شد.
وی افزود: ولی به‌دلیل اختلافات پیش آمده بین سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی، نهایتا فدراسیون ترجیح داد این وظیفه را به عهده‌ی سازمان لیگ و خود کمیته‌ی پزشکی مربوطه و ایفمارک قرار دهد و ما دیگر ورود نکردیم.
باقری مقدم با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری و کنترل، هیچ فرد، نهاد و ارگانی نمی‌تواند مدعی انجام اقدام موثر به‌ تنهایی شود، گفت: در حوزه‌ی پزشکی ورزشی برای کنترل این بیماری، آموزش و اطلاع‌رسانی، نظارت، بازرسی و تسهیل، در اختیار قرار دادن امکانات بهداشتی برای ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها، مدنظر می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.