دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

ورزش برای ورزشکاران مبتلا به کرونا ممنوع!

ورزشکاران کرونایی

ورزشکارانی که به بیماری کرونا متبلا شده‌اند و علائم شدیدی دارند، نباید در مدت زمان ابتلاء به این بیماری و سه تا شش هفته بعد از بهبودی تمرین ورزشی داشته باشند.

دکتر تورج خدیری پزشک هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: ورزشکارانی که به بیماری کرونا متبلا شده‌اند و علائم شدیدی دارند، نباید در مدت زمان ابتلاء به این بیماری و سه تا شش هفته بعد از بهبودی تمرین ورزشی داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورزشکاران مبتلا به کرونا می‌توانند ورزش کنند، اظهارکرد: اگر تست کرونای ورزشکاری مثبت شده، اما هیچگونه علائمی نداشته باشد، این ورزشکار می‌تواند در محیط‌های انفرادی با تهویه مناسب و تجهیزات شخصی به تمرینات خود ادامه دهد.

خدیری تصریح کرد: هرچند این ورزشکار ظاهری سالم دارد، اما ناقل بیماری کرونا است و نباید در مسابقات شرکت کند. البته اگر مجبور شده در مسابقه ای شرکت داشته باشد باید تمامی تجهیزات حفاظتی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و از سوی دیگر مسابقه هم باید انفرادی و دو نفره باشد، نه اینکه در مسابقاتی مانند فوتبال و رشته‌های پربرخورد حضور پیدا کند.

این پزشک ورزشی در ادامه در خصوص ورزشکاران مبتلا به کرونا که دارای علائم خفیف هستند نیز گفت: اگر این علائم محدود به ناحیه گردن به بالا مانند سردرد، کاهش حس بویایی و ... باشد، از ورزشکار یک "تست ورزش" می‌گیریم، به این شکل که از او می‌خواهیم به مدت 10 دقیقه پیاده روی کند.

وی افزود: اگر پس از انجام این تست، شرایط عمومی ورزشکار خوب و نرمال باشد، به او اجازه می‌دهیم تا بصورت محدود فعالیت‌ها و تمریناتی داشته باشد، اما اگر دچار ضعف شود و شرایط خوبی نداشته باشد، توصیه می‌کنیم تا زمان بهبودی کامل فعالیت ورزشی انجام ندهد.

خدیری به شرایط ورزشکارانی که به کرونای حاد مبتلا شده‌اند نیز اشاره کرد و گفت: درصورتی که ورزشکاری به کرونا با علائم شدید مانند بدن درد، تب، علائم گوارشی و تنفسی و ... مبتلا شود، نباید هیچ گونه فعالیت ورزشی در زمان ابتلایش به این بیماری داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای ریکاوری ورزشکار مبتلا به کرونا و شروع دوباره تمریناتش هم گفت: ورزشکارانی که کرونای بی علامت و یا با علائم خفیف گرفته اند، حدود دو هفته پس از پایان دوره بیماریشان می‌توانند تمرینات خود را از سربگیرند و برای ورزشکارانی که علائم شدیدی داشته‌اند، این مدت حدود سه تا شش هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد:  بعد از اینکه ورزشکار کرونایی از این بیماری رهایی پیدا کرد و تغذیه و استراحت کافی را در مدت زمان یاد شده داشت، می‌تواند تمرینات سبکی را زیر نظر پرشک ورزشی آغاز کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.