دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

دکتر مسجدی:

فهرست تمام رشته‌هایی که نیاز به برگزاری اردو یا لیگ‌ دارند به وزارت بهداشت اعلام می شود

بیست و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که آغاز فعالیت رشته‌های پربرخورد به پروتکل‌های سختگیرانه‌تری نیاز دارد و با توجه به شرایط کرونا هفته آینده در خصوص آغاز فعالیت این رشته‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، به نقل از ایرنا، دکتر محمداسد مسجدی درباره تازه‌ترین پیگیری‌ها و تصمیم‌ها در حوزه ورزش در دوران کرونایی افزود: در نشست امروز ستاد مقابله با کرونا در ورزش قرار شد تمام پروتکل‌ فدراسیون‌های بین‌المللی و جهانی همه رشته‌ها که به فدراسیون‌های کشورمان ارسال شده را به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارایه کنیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که وزارت بهداشت با توجه به رویکرد رویدادهای ورزشی،  تصمیم‌گیری خود را جهت برگزاری اردوها با رعایت پروتکل بهداشتی که سختگرانه‌تر خواهد بود،  اعلام کند. البته امیدوارم اردوها برگزار شود.  

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره لیگ‌های ورزشی هم گفت: هنوز تصمیم نهایی درباره رشته‌های پربرخورد گرفته نشده است زیرا به پروتکل‌های سختگیرانه‌تری نیاز دارد. با توجه به شرایط کرونا در کشور و جهان لیگ‌ها بنا بر ضرورت اینکه رشته برخوردی است یا خیر، تصمیم‌گیری می‌شود که نتیجه آن هفته آینده مشخص می‌شود.

مسجدی این را هم اضافه کرد که شنبه آینده گروهی از کارشناسان فدراسیون پزشکی و وزارت بهداشت  نشستی را برگزار می کنند.

وی تاکید کرد: قرار است در این نشست‌ها و بررسی‌ها رشته‌ای از قلم نیفتد و به همه رسیدگی شود. در عین حال  فهرست تمام رشته‌هایی که نیاز به برگزاری اردوها یا لیگ‌ دارند به وزارت بهداشت اعلام شود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: اگر شرایط تهران عادی شود براساس دستورالعمل گذشته ستاد کرونا در ورزش اقدام خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: قرار شد رقابت‌های دوومیدانی در ۲ گروه ۴۰ نفره زنان و مردان با رعایت پروتکل بهداشتی هفته آینده برگزار شود.

وی از حضور وزیر ورزش و جوانان در نشست آینده ستاد مقابله با کرونا در کشور خبر داد و گفت:‌ حضور وزیر ورزش در این نشست که با هماهنگی معاونت وزارت بهداشت انجام می‌شود، تصمیم‌گیری درباره ۲ موضوع است که نخست تصمیم‌گیری در ستاد کرونا در ورزش و  دوم وضعیت باشگاه‌های ورزشی کشور است.  

سرپرست فدراسیون پزشکی این را هم اضافه کرد که قرار است به همراه  دکتر مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در نشست ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در استان تهران شرکت و درباره موضوعات کرونا در ورزش به ویژه باشگاه‌های ورزشی تصمیم‌گیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.