یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

تاثیر منفی کرونا بر بیمه شده های ورزشی در کرمانشاه

بیمه ورزشی

کاهش 84 درصدی تعداد بیمه شده‌های ورزشی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تعداد کل بیمه شده‌های ورزشی استان در پنج ماهه امسال را 7069 نفر اعلام کرد.

نسرین نازیی، از کاهش 84 درصدی تعداد بیمه شده‌های ورزشی استان به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه 7069 ورزشکار در استان بیمه ورزشی گرفتند که در مقایسه با سال گذشته که 46 هزار و 426 نفر بود، کاهشی چشمگیر پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: از 7069 ورزشکار بیمه شده امسال، 1712 نفر را بانوان و 5357 نفر را آقایان تشکیل می‌‎دهند که سال گذشته این آمار به ترتیب 16 هزار و 246 نفر و 30 هزار و 180 نفر بود.

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان؛ فوتبال، کوهنوردی و تکواندو را سه رشته دارای بیشترین ورزشکاران سازمان یافته در این مدت اعلام کرد و گفت: در رشته فوتبال 2400 نفر، کوهنوردی 768 نفر و تکواندو 303 ورزشکار سازمان یافته طی پنج ماهه امسال داشتیم.

وی از افزایش اقبال مردم به رشته‌های ورزشی فعال در فضای باز خبرداد و گفت: تا سال گذشته رشته ای همچون کوهنوردی از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته در رتبه شانزدهم بین هیات‌های ورزشی استان قرار داشت، اما از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و به دلیل ترس از فعالیت در فضاهای سربسته توجه به این رشته و رشته‌های مشابهی که در فضای باز هستند، بیشتر شده است.

نازیی به یکی از معضلات هیات پزشکی ورزشی استان طی مدت چندماه اخیر هم اشاره کرد و گفت: در این مدت ورزشکارانی داشتیم که حین ورزش دچار مصدومیت و آسیب دیدگی شده بودند و انتظار ارائه خدمات درمانی را از هیات داشتند، درحالی که مهلت بیمه ورزشی آنها به پایان رسیده و برای تمدید آن هم اقدام نکرده بودند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه گاها برخی از ورزشکاران از پایان مهلت بیمه ورزشی خود خبر ندارند، برای همین می‌توانند در منزل با ارسال پیامکی کد ملی خود به شماره 50004303 از مدت زمان باقی مانده بیمه ورزشی‌شان اطلاع کسب کنند.

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران می‌توانند بیمه ورزشی خود را بصورت آنلاین هم تمدید کنند، گفت: از آنجایی که تعدادی از ورزشکاران به دلیل شیوع بیماری کرونا ترس از مراجعه حضوری برای تمدید بیمه ورزشی خود دارند، این امکان فراهم شده که بصورت آنلاین با مراجعه به سایت فدراسیون بیمه خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تمام خدماتی که به ورزشکاران بیمه شده ورزشی استان در کلینیک هیات پزشکی ورشی استان ارائه می‌شود، بصورت 50 درصد تخفیف است و ورزشکارانی هم که سابقه سه سال بیمه ورزشی را داشته باشند می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی به صورت رایگان استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین هیات پزشکی ورزشی استان با تعدادی از پزشکان خارج از هیات نیز قراردادهایی بسته تا به ورزشکاران دارای بیمه ورزشی تخفیفاتی در ارائه خدمات بدهند.

نازیی در ادامه از افزایش نظارت‌های هیات پزشکی ورزشی استان بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبرداد و گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی این هیات طی مدت چندماه گذشته بازدیدهای مستمری را از باشگاه‌هایی که مجوز از سرگیری فعالیت خود را گرفته اند داشته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها را مورد بررسی و نظارت قرار داده‌اند.

وی با  تاکید براینکه با باشگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود، اعلام کرد: طبق گزارشات خوشبختانه اکثر باشگاه‌های فعال استان در این مدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و تنها مشکلی که در برخی از این باشگاه ها داریم، نداشتن تهویه مناسب است.

به گفته این مسئول در استان کرمانشاه 734 باشگاه ورزشی وجود دارد که 470 مورد آنها در شهرستان کرمانشاه قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.