شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد:

پیشنهاد رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت بازگشایی باشگاه ها ارائه شد

سجاد انوشیروانی خبر داد

سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از پیشنهاد برنامه های اداره کل در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت بازگشایی باشگاه ها به ستاد کرونای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش دفتر اردبیل پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران و به نقل از روابط عمومی اداره کل، سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل در نشستی که با نمایندگان باشگاه های خصوصی بانوان برگزارشد، از دستوالعمل پیشنهادی بازگشایی باشگاه های خصوصی و اماکن ورزشی به ستاد کرونا خبر داد و گفت: دستورالعمل پروتکل های بهداشتی در راستای بازگشایی باشگاه های خصوصی و اماکن ورزشی در ۷ بند آمده و به ستاد کرونای استان اردبیل ارسال شد.
انوشیروانی در خصوص این ۷ بند پیشنهادی عنوان کرد: بندهایی که برای بازگشایی و انجام فعالیت های ورزشی در سطح استان به ستاد کرونا ارائه شده، اعم از ورزش هایی که در محیط های باز انجام می شوند: (قایقرانی، تنیس خاکی، گلف، فوتبال، موتور سواری، اتومبیلرانی، دو و میدانی، پینتبال، ورزش های صبحگاهی، عصرگاهی و ...) انجام فعالیت با رعایت تمام پروتکل های بهداشت فردی و عمومی بلامانع باشد.
انوشیروانی در ارتباط با ورزش هایی که در سالن های چندمنظوره انجام می شوند نیز بیان کرد: این ورزش ها شامل هندبال، فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال و ... است که انجام فعالیت از ۱۰ سئانس زمان عادی به ۵ سئانس در روز، در زمان شیوع کرونا تقلیل یابد و ورزش در یک تایم یک ساعت و ۳۰ دقیقه ای و با تعداد ۱۲ نفر در ۱۰۰۰ متر مربع انجام شود و پس از ورزش نسبت به ضدعفونی و گندزدایی رختکن و محل بازی اقدام شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص برنامه پیشنهادی استخرها و سالن های بدنسازی نیز تصریح کرد: استخرها و اماکن آبی شامل آموزش خصوص و عمومی شنا تا ۱۰ نفر در هر سئانس و استفاده از استخر برای ۲۵ نفر در هر سئانس و سالن های بدنسازی نیز با ۶ سئانس در روز و با پذیرش ۶ نفر در هر ۱۰۰ متر مربع فعالیت کنند.
او ادامه داد: ورزش های آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، یوگا، پیلاتیس، تی آریکس و تمام ورزش های زیر مجموعه هیات همگانی و ژیمناستیک که قابلیت اجرا در سالن های ورزشی را دارند با رعایت بهداشت فردی، می توانند هر ۶ نفر در هر ۱۰۰ متر مربع در هر سئانس فعالیت کنند و همچنین سالن های ورزشی تنیس روی میز، بیلیارد و بولینگ، دارت و ... با توجه به وجود فاصله ذاتی بین حریفان می توانند بدون حضور تماشاگر و نفرات اضافی با رعایت تمام پروتکل های بهداشت فردی و عمومی به فعالیت ورزشی بپردازند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص برنامه پیشنهادی نحوه بازگشایی ورزش های رزمی اضافه کرد: ورزش های رزمی، کشتی، بوکس و ... با توجه به برخوردی بودن این ورزش ها  می تواند فقط در حد آموزش تکنیک ها و فرم ها با حضور حداکثر ۶ نفر در ابعاد ۱۰۰ متر مربع در یک سئانس انجام شود.
سجاد انوشیروانی تصریح کرد: در جلسه ستاد کرونا که روز شنبه در محل استانداری برگزار خواهد شد، در حمایت از باشگاه های خصوصی و فعالیت ورزشی استان اردبیل امیدواریم که ستاد کرونا با این ۷ بند پیشنهادی موافقت کند تا بتوانیم دوباره شاهد فعالیت های ورزشی در سطح استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.