یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

ورزشکاران بدون کارت خدمات درمانی پزشکی ورزشی در مسابقات شرکت نکنند

ورزشکاران بدون بیمه ورزشی در مسابقات شرکت نکنند

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد گفت: ورزشکاران برای حضور در مسابقات استانی و کشوری باید بیمه ورزشی باشند.

به گزارش دفتر استان یزد پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد گفت: هیات پزشکی ورزشی، نهادی غیردولتی و زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی و با نظارت اداره کل ورزش فعالیت می‌کند.

او افزود: این هیات به عنوان صندوق حمایت ورزشکاران است که خود ورزشکاران با پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

فلاح نژاد ابراز کرد: ورزشکاران و اعضا مرتبط با ورزش دارای بیمه ورزشی اگر در حین فعالیت‌های ورزشی آسیب ببینند،هزینه‌های درمان برابر تعرفه مصوب به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد گفت: در سال ۹۷ تعداد کل بیمه‌ شدگان ورزشی استان ۷۵ هزار و ۸۲۱ نفر بوده است که این مقدار در سال ۹۸ به ۷۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسیده است.

رئیس ستاد کرونا ورزش در استان یزد ادامه داد: شیوع ویروس کرونا منجر به کاهش آمار بیمه شدگان ورزشی در سال ۹۸  است.

او اظهارداشت: ورزشکارانی که در باشگاه‌های ورزشی ثبت نام می کنند و مبلغ بیمه از آنها از سوی مسئول باشگاه دریافت می‌شود حتما کارت بیمه ورزشی را از مسئول باشگاه دریافت کنند.

فلاح نژاد با بیان این که همه ورزشکاران برای حضور در مسابقات باید بیمه ورزشی باشند، ابراز کرد: ورزشکاران می‌توانند به مراجعه به سایت و یا مراجعه حضوری به اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد و هیات پزشکی ورزشی استان اقدام به ثبت نام بیمه ورزشی کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خواستار همکاری بیشتر اهالی ورزش با این هیات برای دریافت خدمات مختلف هیات پزشکی ورزشی برای ورزشکاران شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.