سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان؛

سرلشکر صفوی: خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند/ ورزش مقوله ای تاثیر گذار در سیاست داخلی و خارجی است

مراسم تجلیل از رزمندان وزارت ورزش و جوانان

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که جامعه و جوانان امروز ما بیش از همه چیز به نشاط نیاز دارند، گفت: ورزش مقوله ای تاثیر گذار در بخش های مختلف داخلی، اقتصادی، سیاسی و روابط بین‌الملل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سردار سرلشکر رحیم صفوی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان که امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: به وکالت از مقام معظم رهبری سلام ایشان را به همه ورزشکاران، جوانان، جامعه ورزش، ایثارگران و خانواده‌های آنها می‌رسانم.

وی در ادامه افزود: ایام هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است برای واکاوی این رویداد سرنوشت‌ساز که روند تاریخ سیاسی ایران و منطقه را تحت تاثیر قرار داد و یک چهره جدید را برای بیداری کشورهای منطقه و جهان ترسیم کرد. هشت سال دفاع مقدس به یک مکتب مقاومت در جهان تبدیل شد.

سرلشکر صفوی با اشاره به جایگاه وزارت ورزش و جوانان در کشور خاطرنشان کرد: کارکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان در ایجاد نشاط، شادی و ایجاد روحیه در کشور است.
وی بیان کرد: در جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور ایران راه انداخته وظیفه وزارت ورزش و جوانان بیشتر حس می‌شود، چراکه جنگ اقتصادی سخت‌تر از جنگ فیزیکی است.

سردار صفوی با بیان این که تاثیر ورزش چه در وضعیت داخلی و چه در وضعیت خارجی ملموس است، گفت: وقتی پرچم ایران در میادین بین‌المللی بالا می‌رود، عظمت کشور ایران را نشان می‌دهد. وقتی ورزشکار ما مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی قرار نمی‌گیرد این یک نماد بزرگ برای کشور ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف اساسی غیرقابل تغییر هر ملت و حکومتی حفظ هویت، امنیت، ارزش و استقلال سرزمین است.

مشاور عالی و دستیار ویژه مقام معظم رهبری گفت: برخی از کشورها به دنبال تحمیل اراده سیاسی خود به کشورهای دیگر هستند و این که اراده آن کشور را از بین ببرند. آنچه در هشت سال جنگ تحمیلی رخ داد، همین بود.

وی گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس از همه مولفه‌های ملی بهره گرفتیم که مقابل دشمن ایستادگی کنیم. امام خمینی (ره) در میدان سیاست خارجی به خوبی توانست کشورهایی که با عراق همراه شده بودند را مدیریت کند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: همچنین با چهره‌ای که امام راحل در داخل کشور داشت باعث شد آرامش به کشور بازگردد و دو میلیون نفر آماده اعزام به جبهه‌ها شوند. ما در جنگ تحمیلی هدف و راهبرد را در نظر گرفتیم و توانستیم طی 9 ماه 9 هزار متر از خاک کشور را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: ما از همه عوامل قدرت ملی استفاده کردیم و توانستیم دشمن را بیرون کنیم و با پیشروی به داخل خاک عراق این پیام را به گوش جهانیان رساندیم که این عاقبت تجاوز به خاک ایران است.

مشاور عالی و دستیار ویژه مقام معظم رهبری تاکید کرد:خون شهدای هشت سال دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.