دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان:

برگزاری تمام مسابقات ورزشی منوط به تایید هیات پزشکی ورزشی استان است

دکتر باقری مقدم

اصفهان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: در تمام مسابقات حضور افسران کنترل سلامت به منظور کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برگزاری تمام برنامه‌های ورزشی اعم از تمرینات، مسابقات و فعالیت‌های باشگاهی منوط به تایید هیات پزشکی استان از جهت رعایت پروتکل های بهداشتی است، حتی اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه ورزشی نیز نیاز به مجوز از هیات پزشکی ورزشی دارند؛ بنابراین برنامه‌ها و مسابقاتی که از فدراسیون‌های خود مجوزهای مربوطه را دریافت می‌کنند باید از هیات پزشکی نیز مجوز برگزاری دریافت کنند، در غیر این صورت باید از برگزاری آن‌ها جلوگیری کرد، چرا که در توسعه ویروس کرونا تاثیرگذار است و می‌تواند شرایط پیش آمده را بدتر کند.
وی افزود: حضور افسران سلامت در تمام مسابقات الزام است، در خصوص مسابقات فوتبال این بخش به فدراسیون فوتبال محول شد؛ البته تاکید آن‌ها بر این است که افسران سلامت و هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها همکاری خود را در برگزاری مسابقات به نحو دیگری داشته باشند و در حال حاضر نیز افسران در حال آموزش مربیان و ارکان برگزار کننده مسابقات هستند. افسران کنترل سلامت همچون قبل از طرف فدراسیون معرفی نمی‌شوند و بیشتر از سوی فدراسیون‌های مربوطه همان رشته معرفی‌می شوند.
وی ادامه داد: حضور ناظران و افسران سلامت در مسابقات ضروری است تا بر رعایت تمام موارد ذکر شده در پروتکل‌ها نظارت داشته باشند، البته تمام رشته‌ها مثل تماسی و برخوردی مجوز برگزاری مسابقات خود را ندارند و خلاف مقررات است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص افسران سلامت در بخش مسابقات بانوان گفت: هنوز در خصوص مسابقات بانوان نامه و مکاتبه‌ای با ما نشده است، و با توجه به اهمیت این مساله چنانچه مکاتباتی داشته باشیم در خصوص معرفی و آموزش این افراد اقدام خوهیم کرد.
باقری مقدم، در ارتباط با فعالیت ورزشکاران در شرایطی که اصفهان در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد، تاکید کرد: در حال حاضر در وضعیت فوق‌العاده بحرانی هستیم و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است، پیش‌بینی می‌شود که محدودیت‌هایی را در استان شاهد خواهیم بود و حتی صحبت از تعطیلی یک هفته‌ای است که می‌تواند شامل باشگاه‌های ورزشی نیز شود؛ بنابراین در وضعیت کنونی توصیه می‌کنیم ورزش‌ها به صورت خانگی یا در فضای باز با رعایت فاصله فیزیکی و رعایت پروتکل‌ها باشد، از فعالیت در ورزشگاه‌ها و مسابقاتی که در فضای بسته هستند، پرهیز کنید تا از شدت بیماری کاسته شود و بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی بتوانند تنفس کرده و شرایط را برای کنترل بهتر بازیابی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.