چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

توسط دکتر حیدریان صورت گرفت

تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

عملکرد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان آمار ورزشکاران سازمان یافته در شش ماهه نخست سال جاری را بیش از۶ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان آمار ورزشکاران سازمان یافته  را تا پایان شهریور   ماه سال جاری  ۶ هزار و صدو چهل و شش  هزارنفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۴۳۰ نفر خانم و ۳۷۱۶ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

که  متاسفانه این آمار نسبت به سال گذشته، بخاطر شیوع ویروس کرونا با کاهش  ۷۵ درصدی عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی مواجه شده است.

دکتر حیدریان در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت:در شش ماه سال جاری ۸۹ ورزشکار آسیب دیده  تشکیل پرونده دادند که از این تعداد   ۷۱ نفر ورزشکار آقا و۱۸ نفر   ورزشکار خانم هستند، در این میان تعداد ۸۱نفر در حین تمرین و  ۸ نفر در مسابقه  ۶۱ نفر به صورت مستقیم و ۲۸نفر به صورت غیر برخوردی آسیب دیده اند، همچنین  ۶ نفر ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند.

وی در خصوص کمیته توانبخشی گفت:کمیته توانبخشی هیات استان  با همکاری دانشکده توانبخشی علوم پزشکی طرح بررسی وضعیت عصب سیاتیک ورزشکاران، توسط نوار عصب وعضله و اعمال کینزیوتیپ را با توجه به شیوع کرونا برای ورزشکاران شهرستان سمنان به صورت انفرادی و رایگان طی یک جلسه ارزیابی و درمان انجام داده است.

طبق تحقیقات انجام شده از ۵۰ نفر ورزشکاردر رشته های فوتبال ودومیدانی ۳۰ نفر دچار مشکل بودند که  بادعوت ازاین ورزشکاران به مرکز تحقیقات توانبخشی سمنان، تحت تاثیر کینزیوتیپ روی این عضله درگیر با استفاده از نوار عصب وعضله وهمینطور تست های عملکردی سنجیده و درمان شدند و به ۲۰ ورزشکاردیگر هم توصیه های لازم وارائه راهکار برای بهبود مشاوره داده شد و خاطر نشان کرد این طرح ادامه خواهد داشت.

دکتر حیدریان به جلسات مداوم ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: بازرسی از ۱۰۵  باشگاه و اماکن ورزشی در شهرستان های استان، انجام شد که از این تعداد، ۸۹ بازرسی اولیه و ۱۶ بازرسی ثانویه صورت گرفته و در سامانه ستاد نظارت بر سلامت باشگاههای فدراسیون پزشکی ثبت گردیده است و  مجموعا چهار باشگاه ورزشی بعلت فعالیت غیرقانونی پلمب شدند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش بیان کرد: با توجه به هدف ارتقاء  سطح سلامت  جامعه ورزش با توجه به شیوع کرونا برگزاری دوره آموزشی راهکارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اماکن ورزشی در استان و شهرستانها برگزار کردیم.

دکترحیدریان تصریح کرد: گفت و گوی آموزشی، رادیویی تشریح مراحل بازگشایی اماکن ورزشی پس از کرونا، توسط دکترحیدریان، گفت وگوی آموزشی رادیویی، اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا در باشگاه ها توسط مدیریک باشگاه ورزشی در استان. حضور دکترگلینی در برنامه زندگی سلام و پخش نکات سلامتی ورزشکاران، موشن گرافیک به مناسبت روز پزشک و مدافعان سلامت، مصاحبه با کارشناس مرکز بهداشت آرادان و عنوان نکات بهداشتی در مورد رعایت ورزشکاران در زمان کرونا توسط هیات پزشکی ورزشی شهرستان آرادان و تهیه کلیپ و انتشار مطالب علمی و آموزشی در خصوص کرونا در سایت و فضای مجازی هیات پزشکی ورزشی استان سمنان از دیگر اقدامات مهم ۶ ماه سال ۹۹ می باشد.

وی در پایان به کسب رتبه های برترکشوری توسط کمیته های مختلف هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در سال ۹۸ اشاره کرد و ازتوانمندی هیات استان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.