یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کردستان ؛

تشدید نظارت بر اماکن ورزشی استان برای رعایت اجرای پروتکل های بهداشتی

کردستان

مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کردستان از تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اماکن مختلف ورزشی در این استان خبر داد.

به گزارش دفتر کردستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، فایض خاکی مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کردستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را اصلی ترین شرط ادامه فعالیت ورزشی اماکن ورزشی که دارای مجوز فعالیت هستند دانست.

وی اهمیت اجرای پروتکل‌های اعلام شده در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را ضروری خواند و افزود: در این راستا تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی ملزم هستند تا با رعایت این دستورالعمل‌ها، محیطی سالم و قابل اطمینان را برای ورزشکاران فراهم نمیایند.

خاکی عنوان کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی به جهت حفظ سلامت ورزشکاران و عدم اوج گیری و شیوع سراسری این ویروس از طریق اماکن ورزشی است که ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کشور این موضوع را در اولویت برنامه‌های اساسی خود برای ادامه فعالیت‌های ورزشی قرار داده است.

وی افزود: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان تمامی ناظرین ستاد نظارت استانی به صورت هفتگی و دائم بر نحوه فعالیت اماکن ورزشی داراری مجوز، بازرسی و زیر نظر دارند.

خاکی یادآور شد: براساس تقسیم بندی شهرهای مختلف استان به سه بخش سفید، زرد و قرمز از سوی وزارت بهداشت و درمان تا زمان ادامه فعالیت اماکن ورزشی باتوجه به شرایط موجود، بازرسی توسط بازرسین ستاد نظارت، برای رعایت اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مدیران باشگاه ها به شدت و بیشتر از قبل و سختگیرانه تر خواهد بود.

وی همچنین به سامانه رسیدگی به تخلفات و شکایات مردمی ستاد نظارت بر سلامت کشور اشاره نمود و عنوان کرد؛ بدیهی است که تامین سلامت جسمی و روانی مردم یکی از اولویت ها و اصلی ترین هدف ستاد نظارت، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اماکن ورزشی خواهد بود و در جهت نظارت هرچه  بیشتر و دقیق تر، توسط ستاد نظارت

مردم به خصوص ورزشکاران می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.nezarat.ifsm.ir گزارش تخلفات اماکن ورزشی را اعلام نمایند تا در کوتاه ترین زمان توسط بازرسین پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.