پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

رابطه چاقی با بازوها

رابطه چاقی با بازوها

با افزایش وزن، بازوهای شما نیزدر معرض اضافه وزن چربی قرار می گیرند

به سرعت بزرگ اما شل و ول می شوند و شما خیلی چاق تر به نظر می رسید. اگر روزانه فقط صد کالری اضافی مصرف کنید. تقریباً هر ماه نیم کیلو به وزنتون اضافه میشه. شک نکنید این اضافه وزن بالاخره منجر به رسوب چربی در بازو می شود.

این یک قاعده کلی نیست. تجمع چربی می تواند در هر جایی از بدن شما رخ دهد. اینکه کجا می رود به تیپ بدنی شما بستگی زیادی دارد. بعضیها به سرعت در باسن خود وزن می گیرند. بعضی ها بلافاصله روی شکمشان. در خیلی هاهم وزن اضافی در پایین ساق پا و بالای بازوها جمع می شود. اما این نگرانی ندارد شما تصمیم گیرنده هستید که بدن زیبایی داشته باشید یا خیر.

دلایل افزایش وزن

حالا شاید پیش خودتان بگویید چرا اضافه وزن پیدا می کنید؟ من که غذای زیادی نمی خورم!   دلایل افزایش وزن عوامل مختلفیدارد. رژیم غذایی شما یکی از مهمترین عوامل آن است. شاید غذای زیادی نخوری ولی وقتی در کنار غلات تصفیه شده شکر مصرف می کنید، به راحتی میزان کالری توصیه شده روزانه را بیشتر می کنید. مثل کیک های آماده، کنسروها، آب نبات، نان، ماکارونی و نوشابه است.

بدن قند بسیار کمی مصرف می کند. با وارد شدن قند به بدن انسولین آزاد می شود و به سرعت قند وارد شده را  هضم میکند. حالا مصرف مداوم قند می تواند منجر به افزایش سطح انسولین شود. سطح بالای انسولین در بدن به جای استفاده از قند اضافی، آن را به صورت چربی ذخیره میکند. حال شاید شما جز آن دسته از افراد باشید که تیپ بدنی شما چربی اضافی خود را در بالای بازو ذخیره می کند، سپس شما شاهد افزایش وزن در آن ناحیه و سایر نواحی بدن خواهید بود.

تاثیر شیوه زندگی بر چربی بازو

اگر شما دارای یک سبک زندگی بی تحرک هستید و خواب کافی ندارید. این را بدانید که در معرض خطر افت شدیدهورمون تستوسترون قرار دارید. هورمون تستوسترون، هورمون جنسی مردانه است اما سطحی پایه ای از این هورمون هم در زنان وجود دارد. در هر دو جنس سطح تستوسترون همان موردی است که در ساختن ماهیچه ها و پشتیبانی سطح انرژیشرکت می کند. اگر مقدار تستوسترون شما خیلی کم باشد، بدن شما ممکن است چربی ذخیره کند و در برابر رشد عضلات مقاومت کند. بازوهای شما می توانند با چرب شدن بدن قربانی و دچار شل شدگی شوند. از طرفی هم اگر رژیم های غذایی سخت بگیرید و ورزش در کنار رژیم غذایی جایی نداشته باشد بدون شک دچار افتادگی در ناحیه بازو خواهید شد.

چگونه چربیسوزی بازو را شروع کنیم؟

با افزایش سن، عضلات می توانند دچار آتروفی (لاغر) شوند، به همین دلیل بهتره که از همین الان برای بازوهایتان اقدامی بکنید. از طرفی هم تجمع چربی انباشته شده در آن ناحیه خود به خود از بین نمی رود. ما به شما تمریناتی را نشان می دهیم که می توانید از آنها استفاده کنید. با این تمرینات نه تنها از شر چربی های بازو خلاص می شوید بلکه می توانید از آنها شکل زیبایی بسازید و هر لباسی را که دوست دارید بپوشید.

عضلات بازو

اگر بازو را به دو بخش قدامی (جلویی) و خلفی (پشتی) تقسیم کنیم سه عضله در جلو و دو عضله در پشت قرار دارد که عضلات بخش جلویی بازو را از آرنج خم و عضلات بخش پشتی بازو را از پشت باز می کنند.

عضلات بخش جلویی بازو

  1. دو سر بازویی / Biceps Brachii

عضله دو سر بازو عضله ای دو سر است. اگرچه اکثر توده عضلانی در قدامی استخوان بازو قرار دارد، اما هیچ وابستگی به خود استخوان ندارد. سربلند عضله بهتکمهفوقدوری استخوان کتف چسبیده و سرکوتاهش به زائده غرابی استخوان کتف. و طرف دیگر عضله به برجستگی استخوان زند اعلا و غلاف عضله چسبیده است. این عضله خیلی مهم موجب چرخش خارجی ساعد، خم شدن ساعد و خم شدن ضعیف بازو در مفصل شانه می شود.

  1. عضله بازویی / Brachialis

عضله بازویی از سطحقدامی نیمه پایینی استخوان بازو شروع و به زائده غرابی و برجستگی استخوان زند اسفل می چسبد و خم کردن ساعد به سمت بازو نقش ایفا می کند.

  1. عضله بازویی- غرابی / Coracobrachialis

این عضله از راسزائدهغرابی کتف به یک سوم میانی سطح داخلی و کناری استخوان بازو می چسبد و در کنار کمک به ثبات استخوان بازو به عنوان یک نزدیک کننده ضعیف بازو شناخته می شود.

عضلات بخش پشتی بازو

  1. سه سر بازویی / Triceps Brachii

این عضله دارای سه سر است شامل سربلند، سرجانبی و سر میانی. سربلند عضله به تکمهتحتدوری کتف،   سر جانبی آن به نیمه بالایی سطح خلفی استخوان بازو و سر میانی هم به نیمه پایینی سطح خلفی استخوان بازو می چسبد که از آن طرف عضله به بخش خلفی زائده آرنجی (الکرانون) استخوان زند اسفل می چسبد.

کار این عضله باز کردن ساعد و نزدیک کردن آن به بدن می باشد.

  1. عضله دوم هم که در پشت آرنج قرار دارد و باعث باز شدن ساعد می شود.

تمرینات ورزشی برای لاغری بازو

برای تمرینات ورزشی لاغری بازو انتخاب های زیادی وجود دارد از جمله استفاده از تمرینات ورزشی لاغری جلو بازبو، پشت بازو با کش، هالتر، دستگاه، دمبل، Trx، تمرینات با وزن بدن و کلی انتخاب دیگر.

حسین تیموری زمانه/مسئول کمیته  حرکات اصلاحی /هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان 

https://www.femina.in/wellness/fitness/how-to-lose-arm-fat-proven-diet-tips-and-arm-exercises-۷۶۵۶۴.html

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.