سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

اصفهان قابلیت انجام معاینات تخصصی بازیکنان لیگ برتر فوتبال را دارد

ذوب سپاهان

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: این استان با برخورداری از مراکز علوم ورزشی و طبی، دارای امکانات مناسب برای انجام معاینات پزشکی بازیکنان تیم‌های فوتبال پیش از آغاز لیگ برتر است.

احمد باقری مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرساله تمامی بازیکنان تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن و فوتسال گیتی پسند اصفهان مجبورند برای معاینات پزشکی مرتبط و پیش‌نیاز حضور در لیگ برتر به تهران و مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) مراجعه کنند که به غیر از مخارج سفر و اقامت، هزینه‌های زیادی را برای آنان  دارد.
وی اظهارداشت: این سفر به تهران در حالی هر ساله صورت می‌پذیرد که اصفهان خود از مراکز پزشکی ورزشی و مجموعه‌های طبی با کادر مجرب برخوردار است و قابلیت امور معاینات تخصصی و مباحث درمانی را دارد.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان اضافه کرد: بویژه امسال با شیوع ویروس کرونا و خطرات مضاعف پیشنهاد ما انجام آزمایش‌های پزشکی بازیکنان در خود اصفهان است زیرا سفر و اقامت سبب ازدحام می‌شود و خطر دوچندانی را برای همه به دنبال دارد.
باقری مقدم تصریح کرد: خواسته مدیران باشگاه‌های اصلی فوتبال و فوتسال اصفهان نیز همین است و حتی پیشنهاد کرده‌ایم نماینده پزشکی فدراسیون فوتبال در محل انجام معاینات بازیکنان حضور داشته باشند و روند اجرای مراحل آن در اصفهان را مورد ارزیابی قرار دهد.
وی آکادمی علوم ورزشی و مراکز دیگر را از ظرفیت‌های این استان در امر پزشکی ورزشی دانست و اظهارداشت: نامه نگاری‌های مورد نیاز با فدراسیون فوتبال انجام شده است و امیدواریم در شرایط کنونی و خطر همه گیری بیماری کووید-۱۹ مسوولان را مجاب کند که امور پزشکی و آزمایش‌ها در اصفهان انجام گیرد.
به گفته رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان، آزمایش‌های مرتبط با قلب و عروق، داخلی، دندان و تنفس از جمله بررسی‌هایی به شمار می رود که هر ساله پیش از آغاز لیگ برتر از بازیکنان گرفته می‌شود و هدف از آن حفظ سلامت ورزشکاران است.
 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بر اساس اعلام قبلی  ۱۶ آبان آغاز می‌شود.
بر پایه اعلام سازمان لیگ، تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن در آن روز به ترتیب با گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان مصاف خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.