یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

دوران کرونا زمان مناسبی برای استانداردسازی سالن‌های ورزشی است

باشگاه ورزشی

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: دوران کنونی کرونا بدلیل خلوت بودن اماکن ورزشی، زمان مناسبی برای استانداردسازی بویژه سالن‌هاست.

احمد باقری مقدم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: استاندارد نبودن فضاهای ورزشی بخصوص در بخش خصوصی یکی از مشکلات اساسی حوزه ورزش به شمار می‌رود  که در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بیشتر خود را نشان داده است.
وی اضافه کرد: اگرچه اقدامات استانداردسازی اماکن بویژه سالن‌های ورزشی باید سال‌ها قبل بوقوع می‌پیوست اما در این روزها که ورزشکاران کمتر سراغ سالن‌ها می‌روند زمان مناسبی برای تعبیه تجهیزات مرتبط با حفظ بهداشت و سلامت بیشتر است.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان از یک پیشنهاد ورزشی خبر داد که در قالب آن اماکن ورزشی که پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا را بطور کامل رعایت ‌کنند مجوز فعالیت دائم دریافت خواهند کرد.
باقری مقدم افزود: این پیشنهاد از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی به ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده اما هنوز با آن موافقت نشده و هدف از آن فعالیت بیشتر ورزشکاران، امرار معاش مربیان و رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس این طرح پیشنهادی، فعالیت دائم باشگاه‌های ورزشی باید به تایید ستاد ملی کرونا برسد و اماکنی که در این زمینه کم‌توجهی کنند نمی‌توانند مجوز فعالیت اخذ کنند بنابراین مدیران و مربیان باید از الان به فکر باشند تا در صورت تصویب طرح، حداقل بخشی از راه‌رفته و استانداردها را تا حدی بهبود بخشند.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: از آنجا که شیوع ویروس کرونا در اماکن سربسته بطور فراگیرتری دیده می‌شود بنابراین مدیران باشگاه‌ها باید در راستای حفظ سلامت ورزشکاران بهترین راهکارهای تهویه هوا، ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات، جانمایی دستگاه‌ها و نظارت دقیق را در برنامه‌های خود داشته باشند.
باقری مقدم با بیان اینکه غیر از تخلفات پیشین، در مدت اخیر پُلمب باشگاهی گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران و مربیان نسبت به خیلی از مشاغل، پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی لحاظ کردند و لازم است این تعامل همچنان ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، با فوت ۳۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز، هشدار یا زرد کرونا هستند.
استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
این استان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.