چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

۶۳ باشگاه ورزشی در اهواز پلمب شدند

۶۳ باشگاه ورزشی در اهواز پلمب شدند

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: ۶۳ باشگاه ورزشی در اهواز به دلیل تخلف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب می شوند.

به گزارش دفتر استان خوزستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  بهنام قلی بیک  در گفت و گو با گزارش تابا  بیان کرد: : از حدود ۸۰۰ باشگاه بازرسی اولیه داشتیم که تعدادی از این باشگاه ها به دلیل تخلفات، تذکر شفاهی و کتبی دریافت کردند همچنین تعدادی از باشگاه ها نیز تخلفاتشان را تکرار کرده بودند که گزارش آن را به اداره کل ورزش و جوانان ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی همواره وظیفه سنگینی بر عهده دارد گفت: وظیفه اصلی این هیات پوشش پزشکی و بحث سلامت در ورزش در همه بخش های ورزشی استان است و باید بر کار هیات ها و باشگاه ها نظارت کنیم. در حوزه پیشگیری و درمان کار بهداشت اماکن ورزشی و مسابقات، پوشش پزشکی مسابقات ورزشی را بر عهده دارد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه در شرایط بحران کرونا وظایف ما مضاعف و نقش محوری تری پیدا کرد گفت: با شیوع ویروس کرونا و تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش با مرکزیت فدراسیون پزشکی ورزشی، مسئولیت هیات های استانی در این زمینه افزایش پیدا کرد و محوریت بحث پیشگیری و آموزش در حوزه ورزش برعهده هیات ها گذاشته شد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه های حضوری حذف و تمام برنامه ها به شکل غیرحضوری و فضای مجازی تغییر کرد همچنین سعی کردیم در بحث آموزش و پیشگیری از این بیماری به ویژه در باشگاه ها و اماکن ورزشی به ورزشکاران کمک کنیم.

قلی بیگ بیان کرد: ناظران و همچنین افسران کنترل سلامت هیات در بحث مسابقات ورزشی حضور پررنگی دارند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. ما در صورت تخلف تا سه بار به باشگاه مربوطه تذکر می دهیم و در صورت سرپیچی کردن این موضوع را به اداره کل ورزش و جوانان گزارش می دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه درمانی ورزشکارانی که از بیمه ورزشی استفاده می کنند، به آنها پرداخت می شود گفت: هیات پزشکی ورزشی خدمات خاصی را به ورزشکاران ارائه می دهد، همچنین مراکز فیزیوتراپی و کلینیک تخصصی هیات پزشکی ورزشی درحال ارائه خدمت است. ورزشکارانی که از بیمه ورزشی بهره مند هستند هر گونه آسیبی یا مشکلی داشته باشند تمام هزینه آنها پرداخت می شود.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان بیان کرد: در صورتی که ورزشکاری کار درمان خود را در مراکزی که زیر نظر هیات نباشند، انجام دهد هزینه درمانش با ارائه فاکتور و با در نظر گرفتن سقف تعرفه ها در کوتاه ترین زمان به او پرداخت می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.