یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

۱۶ باشگاه ورزشی در اصفهان از محدودیت کرونایی تخطی کردند

باشگاه ورزشی

رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: در هفته نخست طرح ملی محدودیت ۲هفته‌ای با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا، ۱۶ باشگاه متخلف در استان شناسایی و به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شده‌اند.

به گزارش اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، احمد باقری مقدم در گفت و گو با ایرنا گفت: بیشتر این باشگاه‌ها در رشته بدنسازی فعال بودند که به واسطه فعالیت در زمان ممنوع، پس از ابلاغ اخطار کتبی، به واحد بازرسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان نیز معرفی شدند.
وی افزود: همزمان با آغاز طرح محدودیت‌های ۲ هفته ای در کل کشور با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا و کنترل همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ شمار واحدهای گشت و نظارت این هیات با کاهش تخلفات در حوزه ورزش افزایش یافت.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به این که همکاری مدیران باشگاه‌ها در این خطه مطلوب بوده است، اضافه کرد: در هفته نخست محدودیت‌ها نظارت و سرکشی برای بالغ بر ۶۰ درصد از باشگاه‌های اصفهان انجام شد.
باقری مقدم با قدردانی از مسوولان باشگاه‌هایی که با مصوبات ستاد مقابله با کرونا منبی بر توقف فعالیت‌ها همراه بودند گفت: امیدواریم با همکاری در هفته دوم اعمال محدودیت شاهد کاهش شروع ویروس کرونا و تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هیات گزارش‌های تخلفات را به صورت روزانه برای بازرسی اداره کل ورزش و جوانان ارسال می‌کند و آن نهاد نیز به صورت فوری برای پلمب مجموعه‌های ورزشی متخلف اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان اظهارداشت: این هیات همچنین قصد دارد باشگاه‌هایی که در امر تعطیلی یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری بخوبی همکاری کرده‌اند معرفی و تشویق کند.
بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از اول آذر امسال محدودیت‌های هوشمند کرونایی در دستور اجرا قرار گرفته است که تعطیلی باشگاه‌های ورزشی از جمله آنهاست.
به گزارش ایرنا، حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.
همچنین از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است؛ مشاغل مُجاز و گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.
اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر و شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.