شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

پیام دکتر اخوت پور درخصوص کنگره ارتوپدی

کنگره ارتوپدی

کنگره مشترک ارتوپدی به دبیری دکتر محمدعلی اخوت پور و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران از امشب آغاز به کار می‌کند.

در سال های گذشته کنگره ارتوپدی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی به صورت جداگانه و در زمان‌های متفاوت برگزار می شد.

تعدد کنگره های سالانه و مسائل مرتبط با آن پس از جلسات متعدد همفکری و همکاری، اساتید ارتوپدی این سه دانشگاه را بر آن داشت تا جهت برگزاری منسجم تر این سه کنگره دانشگاهی را در هم ادغام کنند و هر سال یکی از این دانشگاه ها میزبانی آن را به عهده گیرد. بنابراین اولین دوره کنگره مشترک ارتوپدی در آذرماه سال ٩٧ در مرکز همایش های بیمارستان امام خمینی تهران برگزار شد.

تجربه موفق این اشتراک با رفع برخی موانع و بلوغ بیشتر، به برگزاری دوره بعدی این کنگره در آذر ٩٨ منجر شد که با بهره گیری از نام سه دانشگاه برگزار کننده اکنون با نام ORTHOBIT شناخته می شود.

ORTHOBIT که اکنون به کنگره ای شناخته شده در کشور با سطح علمی و آکادمیک بالا تبدیل شده بود و خود را برای سومین دوره در سال ١٣٩٩ آماده می کرد، اگرچه زیر سایه سنگین محدودیت های ناشی از COVID-19 قرار گرفته است ولی باز هم با همان اصول قبلی و این بار به صورت وبینار برگزار خواهد شد.

پیام دبیر کنگره

با سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز

طبق روال دو سال گذشته، بنا بر این بود تا سومین دوره کنگره مشترک ارتوپدی دانشگاه های تهران (ORTHOBIT2020) به صورت حضوری و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان آخرین جلسه سده حاضر در آذر ماه سال ٩٩ برگزار شود، اما نگرانی ها و محدودیت های اجباری ناشی از همه گیری، برگزاری حضوری را غیر ممکن ساخت. در نهایت در جلسات تصمیم گیری که اواخر سال گذشته و اوایل امسال برگزار شد، با پیش بینی شرایط این روزها ، قرار بر این شد تا به برگزاری سالانه این گردهمایی پایبند بمانیم و شکل برگزاری آن را مطابق شرایط موجود تغییر دهیم، لذا گردهمایی مجازی شد و سمینار، وبینار.

احتمالا شما هم با من موافقید که چیزی نمی تواند جایگزین جلسات حضوری شود ولی نمی توانم پتانسیل های بالقوه ای که وبینارها دارند را هم انکار کنم، خصوصا که کشور ما از لحاظ اقتصادی و مسائل بین المللی شرایط ویژه ای دارد.

خوب یا بد، ما نیز ناگزیر به تغییر با تغییر شرایطیم، امیدوارم آنچه از نتیجه این تراکنش ها در این وبینار حاصل شده است، برای شما مطلوب باشد و از کاستی هایش چشمپوشی کنید.

در نهایت، برنامه وبینار امسال شامل مجموعه ای از لکچرها و پانل ها در ده بخش تنظیم شده که شامل دست، اطفال، شانه، هیپ، مچ پا، زانو، ستون فقرات، تروما، تومور و پزشکی قانونی است و از شنبه ١٥ آذر هر شب از ساعت ٧:٣٠ تا ١١ (١٩:٣٠ تا ٢٣) به مدت ٥ شب (تا چهارشنبه شب که اختتامیه است) ادامه دارد، سعی شده موضوعات کاربردی تر بحث شوند، ضمن این که از مهمانان خارجی بزرگی برای سخنرانی دعوت شده است. در مجموع بیش از ١٠٠ سخنران و پانلیست به عنوان کمیته علمی وبینار بوده و ١٢ سخنران خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، نیوزیلند، آمریکا، استرالیا، هندوستان، کره جنوبی و کلمبیا نیز همراه ما خواهند بود.

در مراسم اختتامیه در روز چهارشنبه ساعت ٢٢:٣٠ نیز سه برنامه ویژه داریم: تجلیل از ٣ استاد پیشکسوت سه دانشگاه، انتخاب مقاله برتر سال در زمینه ارتوپدی و در بدعتی نو معرفی برترین نوآوری و اختراع در ارتوپدی در ٥ سال گذشته.

در انتها از مدیران گروه های ارتوپدی سه دانشگاه ایران، تهران، شهید بهشتی و دبیران دو سال گذشته که راه را برای من هموار کردند و دوستانی که در این مدت در کنار من دلسوزانه تلاش کردند کمال تشکر را دارم.

محمدعلی اخوت پور

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.