یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

احمد باقری مقدم؛

باشگاه‌ها به مدت یک هفته می‌توانند فعالیت کنند

دکتر باقری مقدم

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به مدت یک هفته تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی به مدت یک هفته از ۱۳ تا ۲۰ آذر ماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در گروه دوم از مشاغل قرار گرفته‌اند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به مدت یک هفته تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند.
وی افزود: نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها و رعایت پروتکل‌ها برعهده هیأت پزشکی ورزشی است؛ با رعایت نکات بهداشتی و نظارت مستمر هیأت، محیط باشگاه‌ها نسبتاً ایمن هستند.
باقری مقدم با اشاره به بازگشایی یک هفته‌ای اماکن ورزشی، گفت: بعد از این تاریخ، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونای استان برای ادامه یافتن یا نیافتن فعالیت باشگاه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی در خصوص دستورالعمل بازگشایی، تصریح کرد: فعالیت اماکن ورزشی سرپوشیده همچون باشگاه‌های بدنسازی بجز ورزش‌های پر برخورد با رعایت پروتکل‌ها و همه اماکن ورزشی رو باز که قابلیت انجام ورزش‌های انفرادی دارند بلامانع است.
وی در خصوص فعالیت‌های هیأت پزشکی در مدت دو هفته محدودیت‌های کشوری، بیان کرد: هیأت پزشکی ورزشی در راستای رسالت خود، با شروع دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای اماکن ورزشی، بحث نظارت و بازرسی ویژه را تحت عنوان گشت ویژه بازرسی فعال کرد.
باقری مقدم افزود: بازرسان هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان در این دوران موظف بودند بر اساس دستورالعمل‌های جدید مبنی بر تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی با انجام بازرسی بر نحوه اجرای این دستورالعمل نظارت کنند و موارد تخلف را برای پیگیری‌های لازم و برخورد قضائی با باشگاه‌های خاطی، به هیأت اطلاع‌ دهند.
احمد باقری مقدم در خصوص رعایت باشگاه‌ها در این دو هفته، گفت: بیشتر باشگاه‌های خاطی، در رشته بدنسازی بودند که به واسطه فعالیت در زمان ممنوعه، بعد از ابلاغ اخطار کتبی به واحد بازرسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان معرفی شدند و اداره کل به صورت فوری برای پلمب اماکن ورزشی متخلف اقدامات لازم را انجام می‌داد.
وی با اشاره به اینکه همکاری مدیران باشگاه‌ها در استان خوب بوده است، اظهار کرد: هیأت قصد دارد باشگاه‌هایی که در امر تعطیلی یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری بخوبی همکاری کرده‌اند معرفی و تشویق کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.