سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

۱۰ باشگاه متخلف ورزشی در قم پلمب شد

پلمب شد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم گفت: شیوع کرونا و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی سبب پلمب ۱۰ باشگاه متخلف ورزشی و ارسال پرونده ۶ باشگاه به کمیته تخلفات شد.

به گزارش دفتر قم پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از تسنیم، دکتر گل فشان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم با شیوع کرونا و محدودیت‌های که در پی آن به‌ویژه در وضعیت‌های قرمز ایجاد شد اعلام کرد: برخی باشگاه‌های ورزشی که باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یا تعطیلی باشگاه خود اقدام می‌کردند، از این موضوع سرپیچی کردند که این موضوع سبب شد اکیپ‌های بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان قم که شامل بازرسان این اداره، هیات پزشکی ورزشی و مرکز بهداشت است ۱۰ باشگاه ورزشی متخلف را پلمب کنند.

وی ادامه داد: برخی باشگاه‌های متخلف متأسفانه بر این باورند که ورزشکاران به کرونا مبتلا نمی‌شوند و با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به اخطارها و توصیه‌های مسئولان نیز توجه ندارند.

 شهروندان قمی تخلف باشگاه‌ها را به هیات پزشکی گزارش دهند 

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم موضوع ابتلا نشدن ورزشکاران به کرونا را رد کرد و اظهار داشت: این که ورزشکاران به کرونا مبتلا نمی‌شوند یک باور غلط است، ورزشکاران بزرگ جهان نیز در این ایام که کرونا فراگیر شده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

محمد گل‌فشان ابراز کرد: ممکن است ورزشکاران به خاطر آمادگی بدنی آن‌طور که باید و شاید از دسته بیماران حاد کرونایی نباشند، اما قابلیت انتقال بیماری به دیگر افراد را دارند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما این است مردم و به‌ویژه ورزشکاران در وضعیت موجود و در روزهایی که باشگاه‌ها تعطیل است، ورزش را در خانه دنبال کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم با بیان این که در موضوع بازرسی‌ها و تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی جدی هستیم، گفت: بازرسی از اماکن ورزشی بخش خصوصی و دولتی در بخش آقایان و بانوان توسط هیات پزشکی ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و مرکز بهداشت در حال انجام است.

این مسئول ورزشی با تاکید بر این که هیات پزشکی ورزشی در صورت بی‌توجهی مسئولان اماکن ورزشی به اخطارهای صادر شده با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نسبت به پلمب باشگاه‌های متخلف اقدام می‌کند، افزود: از شهروندان می‌خواهیم هر گونه تخلف در باشگاه‌های ورزشی را به شماره ۳۷۷۳۴۶۷۰ ۰۲۵ اطلاع دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.