یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

هشدار هیأت پزشکی اصفهان درباره مسابقات فوتبال پیشکسوتان

فوتبال

طی هفته‌های گذشته مراحل ثبت‌ نام و قرعه‌کشی مسابقات فوتبال پیشکسوتان برگزار شد تا استارت این مسابقات در شرایط کنونی کرونا زده شود اما کارشناسان و هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان شرایط برای برگزاری این مسابقات را مناسب نمی‌داند.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، به نقل از خبرگزاری فارس، طی هفته‌های گذشته مراحل ثبت‌ نام و قرعه‌کشی مسابقات فوتبال پیشکسوتان برگزار شد تا استارت این مسابقات در شرایط کنونی کرونا رنگ‌ و بوی جدی به خود بگیرد.
قاسم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون برگزاری مسابقات فوتبال پیشکسوتان در شرایط کنونی گفت: از لحاظ کارشناسی مهم‌ترین عامل فعالیت ورزشی سلامت فردی و جامعه است، اگر زمانی انجام فعالیت‌های ورزشی سبب ضربه زدن به این دو عامل شود، بهتر است فعالیت ورزشی صورت نگیرد.
مدرس کنفدراسیون آسیا تشریح کرد: عمده جامعه هدف ویروس کرونا افراد میانسال و کهنسال هستند. از همین رو پیشکسوتان بیشتر در مرض خطر ابتلا به این ویروس هستند. ورزش فوتبال یکی از رشته‌هایی است که به انرژی بالایی نیاز دارد و قطعا زمانی که انرژی‌ها تخلیه می‌شود، ویروس کرونا فرصت شیوع می یابد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون در فصل سرما قرار داریم و همه می‌دانیم که همین برودت هوا سبب افزایش میزان انتقال بیماری است، با وجود این که مسابقات در فضای باز انجام می‌شود باز هم مراودات فوتبال زیاد است و به شکل کامل نمی‌توان مانع قطع زنجیره انتقال شد.
رحیمی ادامه داد: با توجه به این که مسابقات زیاد جنبه رسمی ندارد، بهتر است از برگزاری مسابقات در شرایط کنونی صرف نظر شود و به زمانی دیگر موکول شود؛ اگر فردی در این مسابقات مبتلا شود همه مسؤول هستند و به طور قانونی باید پاسخگو باشند.
احمد باقری مقدم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص برگزاری مسابقات پیشکسوتان اظهار داشت: وضعیت کاملا مشخص است، با توجه به وضعیت کرونا در کشور و با وجود بهبودی اوضاع نسبت به دو هفته پیش، هنوز اوضاع بحرانی است و شرایط کنونی کاملا شکننده است.
رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: توصیه اکید شده است که تمام دستگاه‌ها پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را تا بهبودی اوضاع رعایت کنند، با توجه به شرایط سنی رده پیشکسوتان، وضعیت جسمانی آنان خطرات به مراتب بیشتر از دیگر رده‌های سنی به همراه دارد.
وی در پایان تشریح کرد: در هر صورت شرایط کنونی را وضعیت مناسبی برای برگزاری این مسابقات نمی‌دانیم و پیشنهاد می‌کنیم این مسابقات به زمان مناسب‌تری موکول شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.