چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

توسط دکتر مدبر صورت گرفت؛

تشریح عملکرد ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۹ هیأت پزشکی قزوین

دکتر مدبر

دکتر مدبر گزارش عملکرد ۹ ماه نخست سال ۹۹ هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین را ارائه کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در گفتگو با سایت خبری هیأت در تشریح  عملکرد ۹ ماه نخست سال جاری گفت: با توجه به آمار ساماندهی ورزشکاران در ۹ ماه نخست سال جاری که تعداد ۱۵ هزار و ۸۱۸ ورزشکار (۹ هزار و ۵۵۳ مرد و ۶ هزار و ۲۶۵ زن) است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۶۳ هزار و ۴۵۲ نفر بوده است، شاهد کاهش ۷۵% آمار بوده ­ایم. برای بررسی راهکارهای افزایش آمار که البته علت اصلی آن شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کروناست، چندین جلسه با نمایندگانی از هیأت های ورزشی که دارای کمترین آمار بیمه ورزشی بودند (هیات های ناشنوایان، کاراته، ژیمناستیک، شطرنج، تکواندو) برگزار شد که منتظر نتیجه اقدامات آنها و تأثیر آن بر آمار بیمه شدگان هستیم.

همچنین ۲۹۹ ورزشکار مصدوم (۷۶زن و ۲۲۳ مرد) در سال جاری به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها برای پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال و  ۲۵ ورزشکار (۱۱ زن و ۱۴ مرد) به منظور انجام عمل جراحی به فدراسیون معرفی شده ­اند.  

در طول ۹ ماه اول سال جاری با وجود کاهش قابل ملاحظه فعالیت باشگاه ها و درآمد حاصل از بیمه، این هیأت ثبات خدمات خود را حفظ کرده است به نحوی که ۱۷۰۴ جلسه فیزیوتراپی برای ۱۲۰ مصدوم ورزشی (۹۷ مرد و ۲۳ زن) و ۴۰ جلسه لیزر درمانی به ورزشکاران آسیب دیده خاص نیز ارائه شده است. شایان ذکر است دستگاه لیزر پرتوان مورد استفاده در هیات استیجاری است و با توجه به نیاز ورزشکاران، به کارگیری آن در واحد فیزیوتراپی از امسال به خدمات هیات اضافه شده و در صورت مساعدت برای تهیه آن هزینه خدمات نیز کاهش خواهد یافت.

مساعدت در ارائه خدمات فیزیوتراپی به ۲۵ مصدوم ورزشی (۱۱ زن و ۱۴ مرد) و مساعدت مالی به ۱۸۲ ورزشکار به مبلغ ۳۶/۴۰۰/۰۰۰ ریال از دیگر خدمات درمانی ارائه شده است.

 برگزاری دوره آموزشی مجازی توصیه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در اماکن ورزشی و صدور گواهی آزمون آنلاین مبارزه با کرونا برای بیش از ۳۰۰ نفر از ورزشکاران استان توسط فدراسیون پزشکی ورزشی و همچنین اخذ مجوز برگزاری دوره های  آموزشی کمک های اولیه و دوره روانشناسی مربیگری کودکان سنین پایه، از دیگر اقدامات آموزشی هیأت در سال جاری بود که به دلیل عدم استقبال ورزشکاران و مربیان استان موفق به برگزاری آنها نشدیم.  

در زمینه مشاوره تغذیه، ۳۴۴ نفر شامل ۲۰۵ زن و ۱۳۹ مرد خدمت دریافت کرده اند و در نهایت ۳۰۳ مورد بازرسی از اماکن ورزشی استان که ۱۸۴ مورد آن در قزوین و ۱۱۹ مورد نیز در شهرستان ها صورت گرفته که با رویکرد آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری کرونا تذکرات لازم به باشگاه های فعال داده شده است.  

آمبولانس هیأت پزشکی ورزشی با هزینه ای بالغ بر ۷۳ میلیون ریال بیمه شد و با هزینه ۲۱۰ میلیون ریال تعمیر و تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت و درحال حاضر با به کارگیری پرسنل مجرب در مسابقات استفاده می شود. تنها کسری تجهیزات آن  یک دستگاه الکتروشوک است که در حال حاضر به صورت قرضی از فوریت های استان تهیه می شود. ۱۹۴ ساعت مسابقات ورزشی تحت پوشش پزشکی کمیته مسابقات هیأت قرار گرفته است که ۴۴ ساعت آن در بخش بانوان و در رشته والیبال بوده و ۱۵۰ ساعت نیز در بخش آقایان بوده است.

  در حوزه شهرستان ها پس از مذاکرات مکرر، با هماهنگی با جناب درویشی رئیس محترم اداره شهرستان البرز، آقای مهندس صفر فیض اللهی به عنوان رئیس هیات شهرستان و خانم ندا رادمهر به عنوان خزانه دار این هیات تعیین و مکان هیات نیز در مرکز بهداشتی درمانی الوند یک تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.

                                                                         

                                    

                                    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.