دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

دکتر علی نژاد:

اقدامات ستاد مقابله با کرونا در ورزش شجاعانه و بهنگام بود

چهلمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، اقدامات ستاد مقابله با کرونا در ورزش در زمینه های مختلف از جمله در تعطیلی و از سرگیری رقابت‌های لیگ فوتبال را شجاعانه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر مهدی علی نژاد در چهلمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که ظهر امروز (دوشنبه) در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: درحالی که  دنیا به خاطر کرونا در شوک بود، ما توانستیم با تدبیر، پروتکل‌هایی  داشته باشیم که ورزش را در شرایط مطلوب و سلامت نگه دارد؛ که این اقدام یکی از برگ‌های زرین در بحث مقابله با کرونا بود.

وی افزود: ورزش قهرمانی با تدابیری که از سوی ستاد مقابله با کرونا و فدراسیون‌ها انجام گرفت، از شهریورماه کار خود را به صورت جدی آغاز کرد و آنچه برای ورزش درنظر گرفته شد اثر بخش بود.

معاون توسعه وررش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: برگزاری لیگ ها و رویدادها نشان می‌دهد با وجود شیوع کرونا و برنامه ریزی برای حفظ سلامت ورزشکاران در رشته های مختلف، ورزش قهرمانی هنوز زنده است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که مشخص است، المپیک در زمان اعلام شده برگزار می‌شود و باید آمادگی لازم را برای حضور قدرتمند در این رویداد بزرگ داشته باشیم.

دکتر علی نژاد با اشاره به عملکرد ستاد مقابله با کرونا در ورزش افزود: در شرایطی که طی اقدامی بهنگام رقابت های مختلف ورزشی از جمله لیگ فوتبال به منظور قطع زنجیره کرونا تعطیل شد، با مهیا شدن شرایط و تدوین پروتکل‌های دقیق، این رقابت‌ها را به تدریج پیگیری کردیم و امروز شاهد فصل جدید لیگ فوتبال هستیم.

 دکتر علی نژاد با تقدیر از تلاش های دکتر مهرزاد خلیلیان مدیریت سابق و دکتر محمد اسد مسجدی سرپرست کنونی فدراسیون گفت: امور فدراسیون پزشکی ورزشی در این مدت، هم در زمینه مقابله با کرونا و هم دیگر امور تخصصی به خوبی پیگیری شده است.

وی ادامه داد: قطعاً تا زمانی که شاهد کنترل همه گیری کرونا در سطح کشور باشیم، فعالیت های مقابله با کرونا نیز در بخش ورزش باید ادامه داشته باشد و در این راستا رئیس منتخب مجمع فدراسیون پزشکی ورزشی نیز باید همچون چند ماه گذشته در زمینه مقابله با کرونا در ورزش از ظرفیت های موجود استفاده کند.

 دکتر علی نژاد به بررسی پروسه تصمیمات این ستاد طی ۱۰ ماه اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: از مهم ترین نقاط قوت این ستاد در تصمیم‌گیری‌ها، آینده نگری بود و در این راستا با متخصصان امر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعامل لازم  وجود داشت.

 پیش از سخنان دکتر علی نژاد، دکتر محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس ستاد و دکتر فرهاد مرادی شهپر دبیر ستاد، طی سخنانی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت های انجام شده پرداختند و از تعامل و حمایت های وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی قدردانی کردند.

در این جلسه همچنین از همه اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش در بخش های مدیریتی، علمی، اجرایی و ... قدردانی شد.

دانلود فایل گزارش تصویری ۱

دانلود فایل گزارش تصویری ۲

دانلود فایل گزارش تصویری ۳

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.