دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

دکتر علی‌نژاد:

فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد درخشانی دارد و باید در اوج بماند

مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی ۱۳۹۹

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ممنوعیت حضور بازنشستگان در انتخابات جهت تصدی ریاست، نیازمند ابلاغیه کتبی و رسمی نیست و رعایت این مساله قانون است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی، دکتر علی نژاد در آغاز مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی با تمجید از خادمان عرصه سلامت کشور در دوران کرونا گفت: انصافا مجموعه پزشکی ورزشی به لطف

.همکاران توانمند و فرهیخته در ستاد مرکزی و هیات های استانی در دوران کرونا عملکرد بسیار تحسین برانگیزی داشتند که این رویه باید همچنان ادامه داشته باشد

وی با اشاره به فعالیت همه جانبه ارکان ستادی و استانی فدراسیون پزشکی ورزشی در ماه های گذشته تصریح کرد: کارنامه فدراسیون پزشکی ورزشی در این مدت درخشان بود و انتظار ما این است همچنان در اوج بماند.

به گزارش خبرگزاری ها دکتر علی نژاد همچنین پس از پایان مجمع در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری این مجمع انتخاباتی طبق اساسنامه قبلی اظهار کرد: وزارت ورزش با نگاه تخصصی کردن این فدراسیون مصوبه ای را به هیات وزیران پیشنهاد کرده بود که در نهایت به تصویب هیات وزیران نیز رسید تا ترکیب مجمع توسط وزارت ورزش تعیین شود.

وی ادامه داد: کمیته تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی به این مساله ایراد گرفت و اعلام کرد وزارت ورزش نمی تواند چنین اختیاری داشته باشد که ترکیب را مشخص کند و تصمیم بر این شد اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی به تصویب شورای نگهبان برسد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد ملاک انتخاب نمایندگان ورزشکاران، مربیان و داوران به منظور شرکت در مجامع انتخاباتی از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی، بیان کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی فدراسیون عمومی است و وزارت ورزش سعی کرد از تمام رشته های المپیکی و غیر المپیکی بهره مند شویم و ترکیب مناسبی انتخاب شد.

علی نژاد با اشاره به این که یکی از مطالبات جدی از فدراسیون پزشکی ورزشی خدمات درمانی به نخبگان ورزشی است و تیم های ملی در اولویت قرار دارند، گفت: امیدوار هستیم در آستانه المپیک با پیگیری مسائل در این رابطه، دچار مشکل نشویم. همچنین توجه به دوپینگ از دیگر مسائل مهم و مورد توجه است که باید از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با این که آیا به صورت کتبی و رسمی به فدراسین فوتبال ابلاغ شده است که بازنشستگان نمی توانند جهت تصدی پست ریاست در انتخابات شرکت کنند، گفت: نیازی نیست و اعلام قانون شده است و نیازمند ابلاغیه در این رابطه نیستیم. این مساله برای تمام فدراسیون های ورزشی یکسان است و نباید روسای فدراسیون ها بازنشسته باشند و فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون ها نهاد عمومی غیر دولتی به شمار می آیند و در تعریف موقت فدراسیون فوتبال نیز به این مساله اشاره شده است.

علی نژاد افزود: بنابراین با توجه به این که ریاست فدراسیون های ورزشی شغل به شمار می آید، بازنشستگان نمی توانند رئیس فدراسیون باشند.

وی در مورد اتمام دوره ریاست خسرو قمری در فدراسیون دوچرخه سواری عنوان کرد: به زودی سرپرست این فدراسیون انتخاب و طی یک تا دو روز آینده برای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نیز سرپرست جدید انتخاب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.