جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

احمد باقری مقدم:

در صورت رعایت پروتکل ها استخرها در گرو ۲ شغلی قرار میگیرند

استخر

رئیس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت:استخرها اگر شرایط بهداشتی لازم را داشته و مدیرانشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانند مانند سایر اماکن ورزشی و باشگاه‌ها فعالیت کنند و در گروه شغلی دو قرار بگیرند.

احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشایی استخرها، اظهار کرد: با توجه به وضعیت زرد در بیشتر نقاط کشور و کلانشهرها، ستاد بحران کرونا موافقت کرده است که استخرها بازگشایی شوند. در سطح کشور در مرحله اول به ۹۰ استخر در کلان شهرها اجازه فعالیت داده شده است.
وی ادامه داد: مقرر شده است که به ترتیب استخرهایی که دارای استانداردهای لازم برای پروتکل‌های پیشگیری از کووید ۱۹ هست را شناسایی و به ترتیب در شرایط چنینی بازگشایی شود.
باقری مقدم در خصوص شروع تمرینات ورزش‌های آبی، گفت: تمرینات ورزشکاران شناگر کشوری و استان‌ها در شرایط استاندارد اجازه تمرینات داده شده است و در حال انجام است؛ استخرها اگر شرایط بهداشتی لازم را داشته و مدیرانشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانند مانند سایر اماکن ورزشی و باشگاه‌ها فعالیت کنند و حتی در گروه شغلی دو قرار گرفته و فعالیت خود را در شرایط قرمز هم داشته باشند. اگرچه این موضوع نیاز به تأیید و مصوبه ستاد کرونا خواهد داشت.
وی در خصوص انتقال ویروس از راه آب استخرها، بیان کرد: انتقال ویروس از طریق آبی که حاوی مقدار کافی کلر باشد تقریباً بسیار بعید است و شرایط آبی استخرها به همین شکل است. آن چیز که اهمیت دارد، وضعیت فاصله‌ها است که باید که باید توسط خود شناگران نیز رعایت شود، تهویه مناسب و کنترل بر وضعیت بهداشتی رختکن‌ها و دوش‌ها است که باید کنترل شود. این موارد امکان پذیر است.
وی ادامه داد: امیدواریم که با همکاری متقابل ستاد بحران کرونا، هیئت‌های پزشکی ورزشی و مدیران استخرها شاهد فعالیت استخرها هرچه بیشتر در آینده باشیم.
رئیس هیات پزشکی ورزشی با اشاره به چگونگی رعایت فاصله گذاری در استخرها، گفت: تعداد پذیرش افراد باید کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت هر استخر باشد و افراد حاضر در استخر باید محدود باشد، این یک شرط مهم است. دوم تعهد و رعایت آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان است که حتماً رعایت کنند.
وی افزود: ناظران و غریق نجات‌هایی که حضور دارند عهده دار نظارت بر رعایت موارد در هر استخر هستند. اندازه و وسعت استخر و تعداد افرادی که در آن شنا می‌کنند حتماً باید متناسب باشد تا نظارت درست بر آن وجود داشته باشد.
باقری مقدم در خصوص استخرهایی که به دستورالعمل‌ها عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: ناظرین و افسران کنترل سلامت در محیط‌های استخری حضور پیدا می‌کنند و به طور مستمر بر چگونگی رعایت پروتکل‌ها نظارت دارند. چنانچه تخلفی باشد، مثل سایر باشگاه‌ها اول با تذکر شفاهی و بعد کتبی و نهایتاً تعطیلی و پلمپ استخر همراه خواهد بود.
وی در انتها تاکید کرد: انتظار ما این است که مدیران استخرها برای اینکه این بازگشایی‌ها با حداقل عارضه و با امنیت خاطر باشد، همکاری حداکثری را داشته باشند که بتوانیم به این وضعیت ادامه بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.