جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷

مرکز تخصصی حرکات اصلاحی ورزشی در اصفهان راه اندازی می‌‎شود

باشگاه ورزشی

دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: نخستین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی ورزشی و اصلاح ساختار قامتی ورزشکاران کشور در اصفهان راه اندازی می‌‎شود.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، مهدی محمدی گفت: این مرکز در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان در آکادمی علوم ورزشی لوافان اصفهان افتتاح خواهد شد.
وی زمان افتتاح مرکز را منوط به بهتر شدن اوضاع همه گیری بیماری کووید۱۹ اعلام کرد و ادامه داد: تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز خریداری شده است و از این لحاظ کمبودی نداریم.
دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان اضافه کرد: سنجش و ارزیابی حرکات اصلاحی ورزشی و اصلاح ساختار قامتی و تمرین‌درمانی از جمله فعالیت‌هایی است که با آغاز بهره برداری از مرکز با هدف ارتقای سطح سلامت و بهبود وضعیت ورزشکاران انجام خواهد شد.
محمدی خاطرنشان کرد: این هیات درصدد است همچنین نخستین و بزرگ ترین مرکز تخصصی استعدادیابی ورزشی کشور را در مجموعه علوم ورزشی لوافان اصفهان راه اندازی کند تا سنجش شاخص‌های آمادگی جسمانی ورزشکاران سنین پایه یا حرفه‌ای به صورت تخصصی انجام گیرد.
وی با بیان این که ارتقای مقوله استعدادیابی گامی مثبت در ورزش همگانی و قهرمانی تمام رشته‌ها ایفا می‌کند، تصریح کرد: ابزارهای سنجش شاخص‌های مورد اشاره به طور تمام الکترونیکی است.
دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان افزود: توانمندی نیروهای پزشکی ورزشی اصفهان ما را قادر می‌سازد تمام آزمون‌های مرتبط با آمادگی جسمانی و پزشکی در این خطه انجام و توسط مشاوران تغذیه و روانشناسی ورزشی توصیه‌های لازم ارائه شود.
دست کم ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.