شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

دکتر نوروزی در جمع خبرنگاران در ساری:

فعالیت های ضد دوپینگ توسعه می یابد

هیات رئیسه هیات پزشکی ورزشی مازندران با حضور دکتر غلامرضا نوروزی ریاست فدراسیون

 رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  از توسعه فعالیت های ضد دوپینگ خبر داد.

به گزارش  ایرنا-ساری،دکتر غلامرضا نوروزی هدف از تشدید تست گیری را جلوگیری از اعزام وزرشکاران دوپینگی به مسابقات برشمرد و افزود : در سال های اخیر به دلیل افزایش نمونه گیری و در نتیجه ورزشکاران دوپینگی ، سخت گیری در  تست گیری از ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی نسبت به گذشته بیشتر شده بود.

وی گفت : تست دوپینگ برای مسابقات داخلی نیز بر روی ورزشکاران تکرار می شود تا بتوانیم از طریق برخورد با متخلفان، ریسک دوپینگ را برای ورزشکاران افزایش دهیم.
دکتر نوروزی در مورد توجیه برخی ورزشکاران مبنی بر بی اطلاعی از داروی مصرفی که منجر به مثبت شدن تستشان شده ، اظهار داشت : از نظر قانون تمامی مسئولیت تغذیه ورزشکاران بر عهده خود ورزشکار است و اسامی داروهایی که دوپینگ محسوب می شود ، در اختیار آنان قرار دارد.
وی تعداد داروهایی را که مصرفشان دوپینگ محسوب می شود ۶ قلم اعلام کرد و گفت که ورزشکاران باید از مصرف این داروها به صورت جدی بپرهیزند.

خسارت کرونا بر فعالیت هیات پزشکی ورزشی 
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی ، گفت : تعطیلی باشگاه ها ضرر زیادی را متوجه ورزشکاران و باشگاه های ورزشی کرد ولی زیان هیات های پزشکی ورزشی از ناحیه این ویروس بیشتر از باشگاه ها بود.
وی توضیح داد : تعطیلی باشگاه ها سبب شد تا تست گیری و سایر خدمات رسانی هیات ها به ورزشکاران که جنبه درآمدزایی برایشان داشت با کاهش شدیدی مواجه شود و به همین دلیل بعضی از هیات های استانی به خاطر کاهش درآمد با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.

دکتر نوروزی در پاسخ به پرسشی در باره بازگشایی استخرها و ورزش های آبی و تفریحی با توجه به کاهش شدت شیوع کرونا در بعضی مناطق کشور ، گفت : در روزهای اخیر که وضعیت کرونا در بعضی شهرستان ها زرد و آبی شد ، فدراسیون پزشکی ورزشی پروتکل های بهداشتی را برای بازگشایی ورزش های آبی به وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده است که قرار است در نشست ستاد که روز شنبه چهارم بهمن برگزار می شود ، مطرح گردد.

وی افزود : چنانچه ستاد با بازگشایی این مراکز موافقت کند ، نظارت بر باشگاه ها و استخرها برای رعایت پروتکل های بهداشتی باید افزایش یابد ، چرا که وضعیت کنونی مناطق زرد و آبی کرونایی شکننده است و هر گونه عادی انگاری می تواند مشکلات را تشدید کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.