چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی برگزار شد؛

 اولین جلسه کمیته ورزش دانش آموزی  

فدراسیون دانش آموزی

اولین جلسه کمیته ورزش دانش آموزی به ریاست دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور دکتر سید اشکان اردیبهشت سرپرست دبیری فدراسیون امروز چهارشنبه ۸) بهمن( به صورت وبینار تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این جلسه که در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه ورزشی دانش آموزی برگزار شد، دکتر رضا سعیدی رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر چینیان رئیس انجمن پزشکان ورزشی آموزش و پرورش به شکل حضوری و دکتر گلدوزیان رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی و دکتر جمالی زاده رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمان نیز به شکل وبینار حضور داشتند.

 دکتر سعیدی در خصوص تفاهمات و مباحث انجام شده در این جلسه گفت: مقرر شد با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون ورزش دانش آموزی و همچنین هماهنگی و حمایت معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، اقدامات لازم در جهت ارتقای سطح سلامت دانش آموزان ورزشکار صورت گیرد.

 دکتر سعیدی در ادامه گفت: از جمله مباحثی که مطرح شد، موضوع معاینات سلامت دانش آموزان ورزشکار و سازماندهی معاینات آنها بود و همچنین بحث تعیین پزشکان معتمد در خصوص انجام معاینات سلامت و آموزش این عزیزان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: مقرر شد کمیته ورزش دانش آموزی حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه دهد و موضوعات مرتبط با حوزه سلامت ورزش دانش آموزی در آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

 دکتر سعیدی افزود: تحت پوشش قرار گرفتن دانش آموزان ورزشکار و دانش آموزانی که در مسابقات ورزش دانش آموزی شرکت می کنند نیز  در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی به طور قطع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گفته دکتر سعیدی، در این نشست مقرر شد ضمن تدوین تفاهم‌نامه فیمابین فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون ورزش دانش آموزی، راهکارهای عملیاتی معاینات ارزیابی سلامت دانش آموزان توسط پزشکان معتمد و همچنین آموزش پزشکان معتمد به شکل آنلاین در دستور کار     جلسات آتی کمیته ورزش دانش آموزی قرار گیرد.

 رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: نظر کمیته در فاز ابتدایی بر این قرار گرفت که اقدامات لازم در یک یا دو استان از کشور به صورت پایلوت انجام شود و مورد ارزیابی قرار گیرد تا در آینده بتوانیم اقدامات لازم را به شکل کشوری و سراسری عملیاتی کنیم.

لازم به ذکر است طی برگزاری جلسه کمیته ورزش دانش آموزی، دکتر نوروزی ضرورت انجام ارزیابی‌های قامتی و اسکلتی عضلانی دانش‌آموزان را مطرح کرد و بحث معاینات سلامت دانش‌آموزان را اقدامی ضروری دانست.

دکتر رضا سعیدی گفت: در پایان نشست، دکتر گلدوزیان تدوین راهکار قانونی تعیین بودجه به منظور اقدامات لازم در حوزه سلامت و همچنین انجام معاینات و آموزش های ضروری به پزشکان معتمد را مطرح کرد و دکتر چینیان در خصوص ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر با فدراسیون ورزش های دانش آموزی تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.