شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

احمد باقری مقدم؛

استخرها برای مردم باز نشده است/ زمان بازگشایی استخرها بستگی به پیگیری مدیران آن دارد

استخر ها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: اجازه بازگشایی استخرها آمده و در حال حاضر حدود ۱۳ استخر پیگیر کارهای بازگشایی هستند، ولی هنوز مجوزهای لازم داده نشده تا نواقص بهداشتی برطرف شود و مدیران استخرها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد بدهند.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با نحوه بازگشایی استخرها اظهار کرد: با توجه به تغییر وضعیت رنگی کرونای اصفهان، دستورالعمل‌های برای بازگشایی استخرها و اماکن آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است. با مسئولین مراکز بهداشت جلسه‌ای داشتیم، قرار شد استخرهای داوطلب بازگشایی که حدود سیزده مورد هستند مدارک خود را آماده کرده و بعد از تأیید مرکز بهداشت، سپردن تعهد در هیئت پزشکی ورزشی استان، بازدید از استخر، نظارت مستمر بازرسین هیئت پزشکی ورزشی و مراکز بهداشت و با یک ظرفیت محدود فعالیت خود را شروع کنند.
وی با بیان اینکه برخی استخرها با توجه به شرایطی که وجود دارد تمایل به بازگشایی ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ استخر پیگیر کارهای بازگشایی هستند ولی هنوز مجوزهای لازم داده نشده تا نواقص بهداشتی برطرف شود و مدیران استخرها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد بدهند. زمان بازگشایی استخرها و مراکز برای مردم به پیگیری مدیران آنها بستگی دارد.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص بازگشایی استخرها برای ورزشکاران، خاطر نشان کرد: برای ورزشکاران استانی و کشوری که نیاز به تمرینات خاصی قبل از شروع مسابقات دارند، مجوز داده شده است.
باقری مقدم با اشاره به اینکه در ارتباط با بحث آلودگی و انتقال بیماری کرونا از طریق آب اختلاف نظر وجود دارد، گفت: برخی کارشناسان اعتقاد دارند با سطح کلر مناسب امکان انتقال کرونا از طریق آب کم است ولی بعضی این نظر را قبول ندارند. در این زمینه مدارک معتبر علمی وجود ندارد، اما در شرایط کلر مناسب ویروس در آب زنده نخواهد ماند.
وی ادامه داد: شرایط متغیری داریم و امکان دارد با تغییر رنگ شهرها و انتقال بیماری مجوزها تغییر کنند و تصمیمات دیگری گرفته شود، از مسئولین و مدیران استخرها می‌خواهیم مانند مدیران باشگاه‌ها باعث شوند اعتماد کارشناسان و مسئولین بهداشتی استان جذب شود و مردم با یک اطمینان خاطر از ورزش آبی استفاده کنند، به این قضیه باید طولانی مدت نگاه کرد تا بتوانیم استخرها را باز نگهداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.