سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

 ایران نادو نمونه های کنترل دوپینگ را طی یک هفته به آزمایشگاه ارسال می کند

دوپینگ

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اعلام کرد: بر اساس استاندارد بین المللی وادا، هر نمونه کنترل دوپینگ باید حداکثر طی مدت یک هفته به آزمایشگاه های اکردیته ارسال شود. از این رو از آبان ماه سال جاری نمونه های کنترل دوپینگ جمع آوری شده از ورزشکاران، سه شنبه هر هفته تحویل شرکت حمل می شود.

در خصوص نمونه گیری های انجام شده از فدراسیون وزنه برداری، به اطلاع می رساند در طول سال میلادی ۲۰۲۰ از رشته وزنه برداری مجموعا  ۷۹ نمونه گرفته شده است. از این تعداد ۴۲ نمونه گیری در دو ماه اول سال میلادی انجام شده و نتایج همه دریافت شده است.

به علت رفع محدودیت های ناشی از کرونا و از سرگیری فعالیت های این رشته ورزشی از آذر ماه، ۲۷ ورزشکار در روز های ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آذر ۱۳۹۹ مورد نمونه‌گیری قرار گرفتند. این کیت ها روز ۲۶ آذر به مقصد آزمایشگاه ارسال شده و منتظر نتیجه آنالیز آنها هستیم.

در سال میلادی جدید ۱۰ ورزشکار در روز ۲۵ دی مورد نمونه‌گیری قرار گرفتند و کیت های مربوطه روز ۷ بهمن به مقصد آزمایشگاه ارسال شده است. نمونه گیری از تمام رشته ها در حال پیگیری است. مطابق انتظار ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در امر مبارزه با دوپینگ بر اساس استانداردهای روز آژانس (وادا) انجام وظیفه می کند و در انجام این وظیفه در تعامل کامل با فدراسیون ها عمل می شود. لذا از همکاران محترم فدراسیون ها توقع می رود در اظهار نظرهای خود نهایت دقت را مبذول نمایند.

این ستاد همواره آماده پاسخگویی به درخواست ها و سوالات فدراسیون و ورزشکاران بوده و متعهد به تامین فضای پاک ورزشی است تا سلامت ورزشکاران حفظ شده، فضای رقابت عادلانه و سالم ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.