سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

همزمان با دهه فجر؛

واکسیناسیون علیه کرونا در کشور آغاز شد

پارسا نمکی

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، در مراسمی با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در کشور آغاز شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از سایت وزارت بهداشت، اولین واکسن های کووید۱۹ امروز به پارسا نمکی فرزند دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر فتاح قاضی متخصص بیهوشی، سارا گودرزی پرستار آی سی یو و سید جمیل حسینی پرستار بخش آی سی یو اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) تهران تزریق شد.

همزمان با این مراسم، واکسیناسیون در استان ها با اولویت نیروهای شاغل در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی ریفرال کرونا با واکسن "اسپوتنیک وی" آغاز می شود.

با ورود محموله های بعدی واکسن به کشور، بر اساس اولویت بندی، سایر کارکنان بخش درمان و بهداشت و گروه های آسیب پذیر واکسینه می شوند.

‌به گفته دکتر جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، واکسیناسیون با روزانه ۱۰۰۰ نفر آغاز خواهد شد و سپس با توجه به ارزیابی مجدد سیستم، روزانه ۵ هزار، ۱۰ هزار و به صورت تصاعدی افزایش می یابد. البته واکسن در مرحله اول به کسانی تزریق می‌شود که تست مثبت PCR نداشته باشند، اما به طور کلی در پروسه واکسیناسیون منعی برای تزریق به افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند، وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.