شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

دکتر صالحی امیری:

فدراسیون پزشکی ورزشی توانایی تحقق انتظارات جامعه ورزش را دارد

حضور دکتر صالحی امیری در فدراسیون پزشکی ورزشی

 ‌رئیس کمیته ملی المپیک، تلاش برای تهیه واکسن مورد نیاز قهرمانان، طراحی مکانیزم حضور در رویدادهای شش گانه ۱۴۰۰ و مقابله سختگیرانه با دوپینگ را انتظار این کمیته از فدراسیون پزشکی ورزشی دانست.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه مجید کیهانی عضو هیات اجرایی این کمیته، ضمن حضور در فدراسیون پزشکی ورزشی، با دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس و دکتر سید اشکان اردیبهشت دبیر این فدراسیون دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر صالحی امیری در این دیدار با اشاره به سال ها تلاش دکتر نوروزی در عرصه های مختلف استانی و ستادی فدراسیون پزشکی ورزشی، انتخاب مجدد وی را به عنوان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تبریک گفت و خاطر نشان کرد: لازم است چند نکته مهم را در خصوص فعالیت های آتی فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شوم که با توجه به مدیریت و نیروی انسانی توانمندی که در بخش های ستادی و استانی این فدراسیون وجود دارد، قابل تحقق است.

 دکتر صالحی امیری با بیان این که مساله واکسیناسیون کرونای قهرمانان باید در اولویت باشد، تصریح کرد: برای این مهم دو راه وجود دارد؛ اول این که با متقاعد کردن ستاد ملی کرونا بتوانیم تعداد دوز مورد نیاز برای قهرمانان را تهیه کنیم که در این زمینه تخیمنی که وجود دارد در تمام فدراسیون ها حدود ۱۰  تا ۱۵ هزار قهرمان داریم که برای این تعداد ۳۰ هزار دوز واکسن مورد نیاز است. اگر این مهم محقق شود، ایده آل است؛ چرا که در سال ۱۴۰۰، ورزش کشور شش رویداد بین المللی در پیش دارد و تامین سلامت قهرمانان اهمیت زیادی دارد. در این رابطه اگر به هر دلیل این مهم در اولویت ستاد ملی کرونا نبود، باید با تدبیر فدراسیون پزشکی ورزشی مجوز خرید فراهم شود که از طریق چین یا کشورهای مد نظر ستاد ملی کرونا، واکسن مورد نیاز را خریداری می کنیم و قهرمانان ما بدون دغدغه در رویدادهای شش گانه ۱۴۰۰ حاضر خواهند شد. بنابراین اولویت ما برای ورود به سال ۱۴۰۰، تهیه واکسن برای کل قهرمانان است که امنیت روانی و سلامت جسمانی آنها را تامین کند.

وی با اشاره به رویدادهای المپیک توکیو، بازی های کشورهای اسلامی و دیگر رویدادهای بین المللی سال آینده، اظهار کرد: سال۱۴۰۰ سال پرتراکمی است و انتظار این است فدراسیون پزشکی با هماهنگی کمیته ملی المپیک یک برنامه منظم برای کل کاروان های شش گانه تهیه کند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این که موضوع پشتیبانی پزشکی کاروان های اعزامی به رویدادهای بین المللی متفاوت از سال های گذشته است، ادامه داد: در جریان وبینار مسئولان کمیته بین المللی المپیک، برگزار کنندگان المپیک توکیو و مسئولان کمیته های المپیک سراسر دنیا به طور مفصل به مساله مقابله با کرونا پرداخته شد و ژاپنی ها پروتکل بسیار سختگیرانه ای اعمال خواهند کرد. برای آمادگی تطبیق با این پروتکل باید مقدمات کار در تهران فراهم شود که این مهم به عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است.

دکتر صالحی امیری تصریح کرد: نکته مهم دیگر طراحی مکانیزم حضور در رویدادهای بین المللی سال آینده است. کادر پزشکی باید قبل، حین و بعد از اعزام آمادگی بیشتری داشته باشد. به همین دلیل سال ۱۴۰۰ را سال بسیار حیاتی برای فدراسیون پزشکی ورزشی می دانم و  مطمئنم با انگیزه و توانمندی که در این فدراسیون وجود دارد،   قدم های بسیار ارزشمندی برداشته می شود.

 رئیس کمیته ملی المپیک اهمیت مقابله با دوپینگ را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: دوپینگ به اعتبار ملی ما لطمه می زند. کمیته بین المللی المپیک به شدت به دوپینگ حساس است و سرمایه گذاری سنگینی برای مبارزه همه جانبه می کند. به عنوان مثال می بینیم که سهمیه ها را در وزنه برداری محدود کرده است و ذره ای انعطاف نشان نمی دهد. انتظار این است مساله مقابله با دوپینگ در اولویت باشد. جمهوری اسلامی ایران باید پرچمدار و منادی ورزش پاک باشد و هرگونه انعطافی در راه مقابله با دوپینگ ظلم به کشور است. دوپینگ به اعتبار ملی یک کشور لطمه می زند و از این جهت انتظار این است کاملا سختگیرانه برخورد شود و خیلی مراقبت کنیم؛ که این مهم نیز از عهده فدراسیون پزشکی ورزشی برمی آید.

در پایان این دیدار دکتر نوروزی یادبود فدراسیون پزشکی ورزشی را به دکتر صالحی اهدا کرد.

ادامه دارد...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.