دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

/هفته ملی سلامت مردان/

بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا

روانشناسی ورزشی1

با توجه به اهمیت توجه به سلامت مردان، در هفته سلامت مردان که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اسفندماه هر سال برگزار می شود، به دغدغه های رایج و مهم سلامت مردان پرداخته می شود تا شاید بتوان با حساس سازی، تفکر و برنامه ریزی در سطح کشوری و همچنین در سطح خانوادگی و فردی شاهد ارتقای سلامت این عزیزان باشیم.

شنبه ۲ اسفند:

بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا

نگرانی های ناشی از همه گیری و ابتلا خانواده، مشکلات کسب و کار و دغدغه های ناشی از تامین مخارج و حفظ سلامت خانواده از یک طرف و محدود شدن روابط اجتماعی و پیامدهای قرنطینه از سوی دیگر از علل افزایش اضطراب و افسردگی در مردان محسوب می شود. در صورت ابتلای خود فرد یا اعضای خانواده به کرونا، اضطراب بعد از سانحه محتمل تر می شود.

این در حالی است که می توان از این دوره ناخوشایند با بالندگی بیشتری بیرون آمد. در حقیقت می توان بر پیشگیری و درمان  اضطراب پس از سانحه PTSD (همه گیری کرونا) از یک سو و تقویت رشد پس از سانحه PTG تاکید کرد. دوران همه گیری فرصتی فراهم آورده است که بیشتر بر شاخص های سلامت جسم و روان خود توجه کنیم.

ورزش منظم و متوسط هوازی و حرکات کششی و تمرکزی مثل یوگا و تای چی در کنترل استرس ها و اضطراب و ایجاد روحیه و به تبع آن عملکرد بهتر در شرایط بحران بسیار کمک کننده است.

دکتر لاله حاکمی/متخصص داخلی-نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.