سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

دکتر نوروزی بیان کرد؛

تشریح آخرین شرایط آرمین هادی پور/ تاکید بر تکریم ورزشکاران/ اهتمام جدی در مبارزه با دوپینگ

دیدارهای روز چهارشنبه دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی

دکتر غلامرضا نوروزی در گفت وگو با ایسنا درباره آرمین هادی پور ملی پوش المپیکی تکواندو و موضوع مبارزه با دوپینگ نکاتی را بیان کرد.

دکتر نوروزی در رابطه با مسائل پیش آمده در مورد آرمین هادی‌پور چهره المپیکی تکواندوی ایران که با پارگی ACL مواجه شده است، اظهار کرد: از زمان حضور بنده در فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کردند این ورزشکار مصدوم است و بلافاصله پیگیری لازم از سوی فدراسیون انجام شد و با حضور دکتر مشیرآبادی معاینه صورت گرفت که به اتفاق آرا اعلام شد که ورزشکار باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و پنج تا شش ماه نیز بازگشت وی زمان می برد.

وی ادامه داد: مجددا هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و ورزشکار با حضور مربی و رییس کمیته پزشکی فدراسیون تکواندو از سوی دکتر کیهانی مورد معاینه قرار گرفت و با کمال احترام اعلام شد که باید عمل جراحی انجام شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به این‌که وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش پیگیر ماجرا بودند، اظهار کرد: شنبه هفته جاری کمیسیونی در این رابطه با حضور آقایان علی‌نژاد، سجادی، فخری، مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی، ورزشکار مربوطه و مربی وی تشکیل شد و بحث و بررسی در رابطه با آخرین وضعیت مصدومیت مدنظر گرفت و در نهایت مربی و به ویژه ورزشکار اعلام کردند که قصد بر عمل جراحی نیست و ورزشکار می ‌تواند با همین وضعیت مسابقه دهد؛ پس از آن نیز صورت جلسه‌ای تنظیم شد و هرگونه مسئولیت و عواقب ناشی از این تصمیم برعهده خودشان قرار گرفت.

دکتر نوروزی ادامه داد: از زمان حضور بنده در فدراسیون پزشکی ورزشی در کمال احترام با ورزشکاران رفتار شده است و قبل از این نیز شرایط بر همین منوال بوده است هرچند نسبت به مسائل چند ماه گذشته بنده در فدراسیون حضور نداشته‌ام و ممکن است آن زمان نیز پارگی رباط کامل نبوده و از سوی پزشکان به ورزشکار اعلام شده نیازی به عمل جراحی نیست، اما  ورزشکار در تمرین یا مسابقه فشار وارد آورده و دچار پارگی کامل شده است که در نهایت تصمیم بر عمل جراحی شد و باید بدانیم که نظر پزشکان برحسب زمان و شرایط ورزشکار دستخوش تغییر می‌شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه ورزشکار از اردیبهشت‌ماه سال جاری درگیر مصدومیت بوده است، گفت: علاوه بر این با وجود مصدومیت، ورزشکار در مسابقات شرکت کرده و در لیگ نیز حضور داشته است و با توجه به این‌که قبل از مسابقه فشار وارد شده، ACL دچار پارگی می‌شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد حضور ورزشکار با پارگی ACL در المپیک و این‌که آیا مسئله، مشکلی ایجاد نخواهد کرد، گفت: پزشکان می‌گویند با عمل جراحی بازگشت ۱۰۰ درصدی برای المپیک صورت نمی‌گیرد و ممکن است بازگشت ۱۰۰ درصدی برای ورزشکار وجود نداشته باشد، بنابراین اعلام کردند اگر قرار بر این باشد که عمل صورت گیرد و بازگشت ۱۰۰ درصدی صورت نگیرد، ورزشکار می‌تواند در مسابقات شرکت کند.

دکتر نوروزی در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر مراجعه ورزشکار به مطب یکی از پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی و معطلی چند ساعته اخذ هزینه ویزیت، تصریح کرد: این مساله بدون هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی صورت گرفته و ورزشکار بدون این‌که ما را در جریان قرار دهد چند روز گذشته و قبل از تشکیل کمیسیون، به مطب یکی از پزشکان رفته است. هرکسی بدون هماهنگی به مطب یک پزشک برود ممکن است با معطلی همراه شود و مطب این پزشک نیز صرفا محل مراجعه ورزشکاران و صرفا مختص به فدراسیون پزشکی ورزشی نیست.

وی ادامه داد: این مراجعه قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی مربوطه بوده است و فدراسیون پزشکی ورزشی به هیچ وجه در جریان قرار نداشته است، اما از زمانی که ورزشکار و مربی وی با ما در ارتباط بوده و به فدراسیون مراجعه کرده است، پیگیری و هماهنگی لازم صورت گرفته و در احترام کامل مسائل مربوط به معاینه و ویزیت صورت گرفته است و هیچ‌گونه معطلی یا اخذ هزینه ویزیتی در این رابطه وجود نداشته است. این مسئله صرفا به یک ورزشکار مربوط نمی شود و فدراسیون پزشکی ورزشی برای ورزشکاران مختلف، پس از درخواست معاینه پزشکی، هماهنگی لازم را انجام می دهد و مشکلی نیز تا کنون در این رابطه وجود نداشته است.

دکتر نوروزی همچنین از مشخص شدن نتیجه نمونه های گرفته شده دوپینگ در رشته وزنه برداری جز در چند مورد خبر داد و اعلام کرد: نمونه‌های گرفته شده به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد و جواب تست‌ها دریافت به فدراسیون وزنه‌برداری اعلام شده است و خوشبختانه هیچ مورد دوپینگی وجود نداشته و تمامی تست ها تا کنون منفی بوده است.

وی افزود: صرفا نتیجه چند تست باقی مانده که یا هنوز آزمایش مربوط به آن ها از سوی آزمایشگاه مدنظر قرار نگرفته یا نیازمند بررسی و مطالعات بیشتر هستند و به محض مشخص شدن بلافاصله نتیجه به فدراسیون وزنه‌برداری اعلام می‌شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه فرآیند زمانی مشخص شدن نتیجه تست‌های دوپینگ با توجه به شرایط موجود از جمله شیوع ویروس کرونا و ارسال و بازگشت آن ها از آلمان، خاطرنشان کرد: بازه زمانی مشخص شدن نتایج نمونه های دوپینگ ورزشکاران، به دلایل ذکر شده، نسبت به قبل افزایش یافته، اما تاکید می‌کنیم که فدراسیون‌ها دغدغه‌ای برای ارسال و مشخص شدن نتایج نمونه ها نداشته باشند، چراکه فدراسیون پزشکی  ورزشی در هماهنگی با فدراسیون‌های ورزشی و به ویژه روسای فدراسیون‌ها، اقدام خواهد کرد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه فدراسیون‌های المپیکی با فشار المپیک همراه هستند، خاطر نشان کرد: طبیعتا این فدراسیون‌ها در رابطه با نتیجه نمونه های دوپینگ دغدغه دارند و فدراسیون پزشکی ورزشی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که علی‌رغم تمام مشکلات موجود، نتیجه نمونه های اخذ شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص شود و دغدغه‌ای در این رابطه وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.