یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

دکتر نوروزی اعلام کرد؛

انجام ۲۸ هزار بازرسی از اماکن ورزشی سراسر کشور/نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی/ عدم عرضه و تجویز دارو و مکمل

نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اهتمام این فدراسیون برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح باشگاه ها و اماکن ورزشی، تصریح کرد که ناظران فدراسیون پزشکی ورزشی تا سرحد توان در جهت حفظ سلامت ورزشکاران تلاش خواهند کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن و باشگاه های ورزشی، گفت: سال ۹۹ در شرایطی رو به پایان است که از ابتدای سال خانواده پزشکی ورزشی در سراسر کشور علاوه بر پیگیری دیگر برنامه ها و امور جاری فدراسیون، با دغدغه مندی در جهت نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی گام برداشت،  در این رابطه علاوه بر فعالیت گسترده افسران کنترل سلامت در مسابقات ورزشی، ۷۲۰ ناظر کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی حسب قوانین و مقررات بر روند فعالیت باشگاه های ورزشی نیز نظارت داشتند.
دکتر نوروزی با بیان اینکه با اهتمام ستاد مقابله با کرونا در ورزش پروتکل بهداشتی فعالیت باشگاه ها و مراکز ورزشی تهیه شد و از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ گردید، خاطر نشان کرد: اطمینان داریم که باشگاهداران محترم و همچنین ورزشکاران عزیز خود نیز نسبت به اهمیت سلامت و همچنین قطع زنجیره انتقال کرونا دغدغه لازم را دارند با این حال ناظران ما نیز نظارت لازم را در این خصوص انجام می دهند.
وی افزود: در وهله اول رعایت پروتکل های بهداشتی ضد کرونا در باشگاه های ورزشی در بازرسی ها مورد توجه قرار داشته است و در این باره از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۸ هزار بازرسی از باشگاه های ورزشی سطح کشور صورت گرفته است و با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی لازم با باشگاه ها صورت گرفته است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی در عین حال دیگر جنبه های حفظ سلامت ورزشکاران را مد نظر دارد به عنوان مثال عدم عرضه، تجویز و فروش مکمل و داروها را نیز در باشگاه ها رصد می کند.
دکتر نوروزی خاطر نشان کرد: از دیگر سرفصل هایی که در این بازرسی ها مد نظر قرار دارد عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی است  چرا که این کمیته فرصتی برای جامعه ورزش است تا در صورت بروز آسیب دیدگی بتوانند از خدمات تخصصی فدراسیون بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.